بازتاب خیزش سراسری ایرانیان در رسانه‌های آمریکا

رسانه‌ها و روزنامه‌های بین‌المللی، در گزارش‌های پرشماری به تحولات سیاسی در ایران و تداوم سرکوب‌های جمهوری اسلامی و برخی از اقدامات بین‌المللی اشاره کردند

همزمان با گسترش اعتراض‌ها و اعتصاب‌های سراسری در ایران در سالگرد تظاهرات‌های خونین آبان‌ ۱۳۹۸، رسانه‌ها و روزنامه‌های بین‌المللی در گزارش‌های پرشماری به تحولات سیاسی در ایران و تداوم سرکوب‌های جمهوری اسلامی و برخی از اقدامات بین‌المللی اشاره کردند.

بلومبرگ: دست‌کم ۱۴هزار نفر در ایران بازاداشت شده‌اند

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به سومین سالگرد اعتراض‌های خونین آبان ۱۳۹۸ در ایران نوشت: دانشجویان و کارگران ایرانی روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان‌ماه) یاد کشته‌شدگان یکی از مرگبارترین تظاهرات‌ها و اعتراض‌های سیاسی در ایران را با تجمع‌های ضد‌حکومتی و اعتصاب‌های سراسری گرامی داشتند.

بلومبرگ به‌نقل از منابع خود نوشت که از زمان شروع اعتراض‌های ضد‌حکومتی در ایران، دست‌کم ۱۴هزار تن بازداشت شده‌اند. این خبرگزاری به نقل از سازمان‌های حقوق بشری، شمار کشته‌شدگان خیزش اعتراضی اخیر در ایران را ۳۲۰ تن اعلام کرد.

پولیتیکو: کنگره آمریکا به‌دنبال تشدید تحریم‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی است

نشریه پولیتیکو روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ارشد کمیته روابط خارجی سنا آمریکا موافقت کردند که دولت جو بایدن، رئيس‌ جمهوری آمریکا، باید تحریم‌های حقوق بشری بیشتری را علیه عوامل سرکوب‌های سیاسی در ایران وضع کند.

 به‌نوشته پولیتیکو، این تصمیم پس‌از صدور حکم اعدام برای یکی از معترضان در ایران گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، ضمن استقبال از اجرای برخی از تحریم‌های حقوق بشری دولت بایدن علیه حکومت ایران، تاکید که این مجموعه تحریم‌ها کافی نبوده‌اند و لازم است دامنه تحریم‌های حقوق بشری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی گسترش یابند.

وال‌استریت‌ژورنال: اعتصاب و همراهی بازار تهران مهم است

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز سه‌‌شنبه با اشاره به اعتصاب گسترده بازاریان، نوشت که مغازه‌داران بازار بزرگ تهران، یکی از گروه‌های اصلی اقتصادی در ایران به‌شمار می‌روند. آن‌ها روز سه‌شنبه برای ابراز همبستگی با اعتراض‌های سیاسی، مغازه‌های خود را بستند و با تجمع در بازار تهران، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

سی‌ان‌ان: علی‌دایی برای اعلام همبستگی با اعتراض‌ها دعوت فیفا را رد کرد

خودداری اعتراضی علی دایی از حضور در مراسم افتتاحیه جام جهانی و همراهی با تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان‌ روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که رکورددار گل‌زنی بین‌المللی فوتبال، برای «ابراز همبستگی با معترضان ایران» دعوت فیفا و فدراسیون فوتبال قطر را رد کرده است.

 سی‌ان‌ان‌ در ادامه گزارش خود، علی دایی را «اسطوره فوتبال ایران» معرفی کرد که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ توانست ۱۰۹ گل در رقابت‌های جهانی به‌ثمر برساند.