رونمایی ولوو از خودروی برقی شاسی‌بلند هفت نفره

این وسیله نقلیه پوشش ایمنی نامرئی در داخل و خارج دارد که شامل دوربین‌، رادار و لیدار (رادار فروسرخ لیزری) است که به رایانه‌های اصلی با عملکرد بالای خودرو متصل می‌شوند

ولوو اکس‌۹۰ می‌تواند با یک بار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت رانندگی بدون دود و آلایندگی را ارائه دهد-Volvo

ولوو از جدیدترین خودروی الکتریکی این برند رونمایی کرد- یک شاسی‌بلند هفت نفره تمام‌برقی.

ولوو «اکس‌۹۰» (EX90) جدید در حالی عرضه می‌شود که این شرکت در نظر دارد هر سال از یک خودروی تمام ‌الکتریکی جدید رونمایی کند.

به‌عنوان بخشی از رویای این شرکت برای تبدیل شدن به یک شرکت با تولید کربن صفر تا سال ۲۰۴۰، ولوو همچنین متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای تمام‌الکتریکی بفروشد.

[توضیح مترجم: «تولید کربن صفر» یا از نظر اقلیمی خنثی، «climate-neutral» اصطلاحی است محیط زیستی به معنی خنثی کردن میزان کربن. به عبارت دیگر، به هر میزان که یک کارخانه کربن تولید کرده باید آن را برای مثال با کاشت درخت جبران کند.]

ولوو «اکس‌۹۰» اوایل این ماه معرفی شد و از سال آینده در ایالات متحده آمریکا و سپس در چین ساخته خواهد شد. تا آن زمان، ولوو در نظر دارد که این دو کارخانه تولیدی، تولید کربن صفر داشته باشند.

ولوو «اکس‌۹۰» به‌عنوان یک خودرو خانوادگی شیک با ویژگی‌های مدرن توصیف می‌شود که با فناوری پیشرفته در پردازشگر مرکزی، قابلیت وصل شدن به رایانه‌های دیگر، و الکتریکی‌سازی برای بهینه‌سازی ایمنی، کارایی و‌ زیبایی‌شناسی ترکیب شده است.

جیم روآن، مدیر اجرایی ولوو، گفت: «ولوو اکس‌۹۰، صورت وضعیتی است برای اینکه کجا هستیم و به کجا می‌رویم. این خودرو کاملا الکتریکی با برد تا ۶۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ، طراحی‌شده برای ارتقای استانداردهای ایمنی ما، نخستین خودرو ولوو است که واقعا نرم‌افزار آن را تعریف کرده است و بخشی از یک محیط گسترده‌تر است که به خانه و سایر دستگاه‌های شما متصل می‌شود. ولوو اکس‌۹۰ از بسیاری جهات، شروع چیز جدیدی برای خودروهای ولوو است.»

ولوو تایید کرده است که همچنین استاندارد ایمنی ولوو اکس‌۹۰ از هر خودرو ولوو قبلی بالاتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وسیله نقلیه دارای یک پوشش ایمنی نامرئی در داخل و خارج است که جدیدترین فناوری حسگر ما آن را فراهم کرده است. حس‌گرهایی از جمله دوربین‌ها، رادارها و لیدار (رادار فروسرخ لیزری) به رایانه‌های اصلی با عملکرد بالای خودرو متصل می‌شوند، و در آن، «انویدیا درایو» نرم‌افزار داخلی خودروهای ولووو را برای ایجاد آنی یک نمای ۳۶۰ درجه اجرا می‌کند.

لیدار ولوو که «لومنیار» آن را عرضه کرده است، می‌تواند جاده پیش رو را، چه روز و چه شب، در سرعت‌[های مجاز] بزرگراه تشخیص دهد. این [رادار] می‌تواند اجسام کوچک صدها متر جلوتر را ببیند و زمان بیشتری برای اطلاع‌رسانی، اقدام و اجتناب [از برخورد با آن] فراهم کند. همچنین گفته می‌شود که این حس‌گرها با فرمان پشتیبان جدید حین تغییر مسیر، ایمنی و کارآیی کلی عملگر کمک‌رانندگی ولوو، «پیلوت اسیست»، را بهبود می‌بخشند.

با توجه به مجموعه حسگرها از جمله لیدار، ولوو اکس‌۹۰ نخستین ولوویی است که از نظر سخت‌افزاری برای رانندگی بدون نظارت در آینده آماده است.

ولوو، ولووی اکس‌۹۰ را همچون یک رایانه بسیار پیشرفته سوارشده بر روی چرخ توصیف می‌کند.

چگونه اکس‌۹۰ می‌تواند به سبک زندگی پایدارتر کمک کند؟ 

ولوو اکس‌۹۰ می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۷۳ مایل، (۶۰۰ کیلومتر) مسافت رانندگی بدون دود و آلایندگی را ارائه دهد، بر اساس چرخه آزمون «دابلیو‌ال‌تی‌پی» (WLTP)، از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

نیروی پیشران مدل اولیه دو موتوره چهارچرخ متحرک (AWD) با یک باتری ۱۱۱ کیلووات‌ بر ساعتی و دو موتور الکتریکی آهنربای دائمی با هم تامین می‌شود که در مدل عملی آن، ۳۸۰ کیلووات (۵۱۷ اسب بخار) و گشتاور ۹۱۰ نیوتن‌متر را فراهم می‌کند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی