خیزش سه‌روزه مردم ایران با اعتصاب در دست‌کم ۲۸ شهر آغاز شد

بازاریان تهران در بازار بزرگ، منوچهری، فرش‌فروشان، دروازه شمیران، پل چوبی و... به اعتصاب‌های سراسری پیوستند

اعتصاب‌های سراسری در شهرهای مختلف ایران از صبح سه‌شنبه ۲۴ آبان آغاز شد و در پی فراخوان سراسری گروه‌های مختلف طی هفته گذشته، اکنون بازاریان و کسبه در دست‌کم ۲۸ شهر ایران در حمایت از خیزش انقلابی مردم مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند.

بازاریان تهران اعتصاب سراسری کرده‌اند. بر اساس ویدیوهای منتشرشده از تهران، بازاریان در نقاط مختلف این شهر در اعتصاب‌اند و کسبه چراغ برق، بازار منوچهری، ستارخان، تهرانپارس، بازار کوچه حمام‌چال، پاساژ رضا، پاساژ فردوسی، پل‌چوبی، پاساژ نور، بازار فرش، بازار بزرگ، باغ سپهسالار، بازار طلا، بازار لوازم یدکی، دروازه شمیران و... با بسته نگه داشتن مغازه‌هایشان از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کرده‌اند. معترضان در بازار تهران و بازار فرش تجمع کردند و شعار «بازاری باغیرت، حمایت، حمایت» و «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سر دادند.

بازار سنندج نیز بار دیگر همسو با مردم، در اعتصاب سراسری است. بر اساس ویدیوهای منتشرشده از این شهر، مردم برخی خیابان‌ها را بسته‌اند و معترضان در ‌شهرک صنعتی سنندج در خیابان آتش روشن و خیابان‌های اطراف را مسدود کرده‌اند.

بازار موبایل گرگان نیز در اعتصاب کامل به سر می‌برد؛ علاوه بر آن، اکثر کسبه و مغازه‌داران این شهر نیز اعتصاب کرده‌اند. اعتصاب بازاریان در گرگان از لحاظ گستردگی، اتفاقی کم‌سابقه در این شهر محسوب می‌شود.

در اصفهان، کارکنان ذوب آهن اصفهان با شعار «وعده‌وعید کافیه، سفره ما خالیه» تجمع اعتراضی بر پا و اعتصاب کردند. کسبه بازار موبایل فردوسی اصفهان نیز در اعتصاب کامل به سر می‌برند. مغازه‌‌ها هم در نقاط مختلف اصفهان تعطیل‌اند. کسبه نجف‌آباد نیز مغازه‌هایشان را بسته و به اعتصاب سراسری پیوسته‌اند. بر اساس ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، مجتمع تجاری کوثر در فولادشهر اصفهان نیز در اعتصاب است.

ویدیوهایی از بندرعباس نیز در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن، کسبه در بازار نگین و پاساژ سیتی‌سنتر این شهر مغازه‌ها را بسته و به اعتصاب سراسری پیوسته‌اند.

کسبه مشهد نیز در اعتصاب‌اند. نمایشگاه‌های خودرو در خیابان خرمشهر مشهد در اعتصاب کامل به سر می‌برند و بازار احمدآباد مشهد نیز از اعتصاب‌ها حمایت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازار موبایل‌فروشان کرمانشاه و دیگر کسبه این شهر نیز از صبح سه‌شنبه در اعتصاب به سر می‌برند. در بازار دیزل‌آباد هم مغازه‎‌ها تعطیل‌اند.

در رشت، تعدادی از کسبه این شهر به اعتصاب‌های سراسری پیوستند. بازاریان در بازار طلا و جواهر پردیس رشت با پیوستن به اعتصاب‌ها شعار «‌پاساژ باید ببنده» سردادند. بر اساس ویدیوهای منتشر‌شده، دیگر بازارهای این شهر نیز در اعتصاب به سر می‌برند.

در شیراز، نیز بازاریان عادل‌آباد در صنف مبلمان مغازه‌ها را تعطیل و با اعتصاب‌های سراسری همراه شده‌اند. دیگر کسبه این شهر نیز در اعتصاب کامل به سر می‌برند. بازار موبایل کیش نیز در اعتصاب است.

کسبه در شهرهای کرمان، گرمسار، مرودشت، سقز، مریوان، بانه، دیواندرە، مهاباد، بوکان، اشنویه، کامیاران، جوانرود، اراک، یزد، پاوه، دهگلان و گناوه نیز با تعطیلی مغازه‌هایشان به اعتصاب سراسری ۲۴ آبان پیوسته‌اند.