فشارها بر خانواده افکاری‌ها ادامه دارد، حمید افکاری هم بازداشت شد

حمید افکاری، در برابر ساختمان بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به «پلاک ۱۰۰» بازداشت شد

دو روز بعد از اعلام خبر بازداشت الهام افکاری، خواهر نوید افکاری، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی حمید افکاری، برادر او را هم بازداشت کردند.

حساب‌کاربری «۱۵۰۰ تصویر» که اخبار و گزارش‌های اعتراض‌ها و جنبش دادخواهی ایران را پوشش می‌دهد شامگاه شنبه ۲۱ آبان‌ماه نوشت: بازداشت حمید افکاری، در برابر ساختمان بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به «پلاک ۱۰۰» صورت گرفت.

طی روزهای گذشته بهیه نامجو، مادر خانواده افکاری با حضور در برابر ساختمان بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز خواهان پیگیری وضعیت الهام افکاری شده بود.

وحید افکاری، دیگر برادر خانواده افکاری، چهار سال است که در بازداشت به‌سر می‌برد. حبیب افکاری هم پیشتر سه سال را در زندان‌های جمهوری اسلامی گذرانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه خبرگزاری حکومتی تسنیم، وابسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با انتشار تصویری از الهام افکاری مدعی شد که او به‌هنگام فرار و خروج از مرز بازداشت شده است. الهام افکاری پیشتر نیز با اتهام‌های مبهم امنیتی بازداشت شده بود.

رسانه‌های داخلی در ایران، به‌نقل از مقام‌های امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی اتهام الهام افکاری را «همکاری با شبکه‌های معاند نظام» و «حضور در تظاهرات اعتراضی» عنوان کرده‌اند.

از هنگام شروع اعتراض‌ها و خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، صدها فعال و کنشگر سیاسی در ایران بازداشت شده‌اند.

«مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» تاکنون نام و هویت بیش از ۵۶۰ تن از کسانی که طی هفته‌های گذشته در ایران بازداشت شده‌اند را ثبت و مستند‌سازی کرده‌اند.