بنکسی از اثر هنری جدیدی روی ساختمانی ویران در اوکراین رونمایی کرد

این هنرمند ناشناس تصاویری را از اثر هنری جدیدی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد

تصاویری که در صفحه رسمی بنکسی در اینستاگرام منتشر شده زنی را با لباس ژیمناستیک نشان می‌دهد که روی دست ایستاده است- REUTERS/Gleb Garanich

گویا بنکسی، هنرمند دیوارنگاری، حضورش در اوکراین را با انتشار تصویری از اثر هنری جدیدی روی ساختمانی تخریب‌شده تایید کرده است.

این هنرمند تصاویری از جدیدترین اثر خود را منتشر کرد که با افشانه روی دیوار ساختمانی که در جنگ ویران شده در برودیانکا واقع در ۵۶ کیلومتری کی‌یف نقاشی کرده است.

تصاویری که در صفحه رسمی او در اینستاگرام منتشر شده زنی را با لباس ژیمناستیک نشان می‌دهد که روی دست ایستاده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر، امروز (۱۲ نوامبر ۲۰۲۲)، بعد از کشف نقاشی کودکی که مردی را با لباس جودو به زمین می‌اندازد –  به سبک هنری خود او - روی ساختمانی فروریخته در همان شهر، گمانه‌زنی مبنی بر اینکه بنکسی در اوکراین مشغول کار است بالا گرفت.

نیروی هوایی روسیه در آغاز این درگیری بورودیانکا را به شکل گسترده‌ای بمب‌باران کرد.

بیشتر ساختمان‌های این شهر تخریب شده‌ و محله‌های مسکونی به تل عظیمی از آوار بدل شده‌اند. نیروهای روسیه از آن زمان، از این منطقه خارج شده‌اند.

از دیگر آثاری که گمان می‌رود از کارهای بنکسی باشد، روی دیوار ساختمان ویران دیگری در ایرپین، شهر مجاور است، نقاشی زنی با لباس ژیمناستیک که گردنبند طبی دارد و نواری را تکان می‌دهد.

بنکسی پیشتر نیز به مناطق درگیر [جنگ] سفر کرده و چندین بار در فلسطین آثاری از خود به جا گذاشته است.  

اولین نقاشی او روی یا نزدیک دیوار بزرگی قرار دارد که اسرائیلی‌ها برافراشتند، و در ۲۰۱۷، به مناسبت یکصدمین سالگرد قیمومت بریتانیا بر فلسطین، هتلی با نام «محصور با دیوار» (Walled off Hotel) در بیت‌اللحم افتتاح کرد.  

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر