یک سوم زنان پس از یائسگی بیش از هر زمان دیگری احساس آزادی می‌کنند

کمتر از نیمی از زنان تجربه‌های مثبت یائسگی را گزارش می‌کنند

از میان افراد بررسی‌شده،  ۷۳ درصد گفتند فکر می‌کنند افراد اغلب آن قدر از یائسگی به بدی و با ناامیدی یاد می‌کنند که هر نکته مثبتی نادیده گرفته می‌شود- Canva

زنان درباره بعضی از جنبه‌های «مثبت» یائسگی اطلاعاتی داده‌اند.

یک نظرسنجی از یک هزار زن بریتانیایی نشان داد که هرچند این زمان گذار برای بیشتر زنان چالش‌برانگیز است، ۳۴ درصد آن‌ها با پایان این مرحله، احساس «راحت‌تری» می‌کنند که تا به حال آن را تجربه‌ نکرده بودند.

این مطالعه که وان‌پُل (OnePoll) برای کارخانه ویتابیوتیکس (Vitabiotics) انجام داد، نشان می‌دهد کمتر از نیمی از زنان (۴۶ درصد) احساس می‌کردند که یائسگی جنبه‌های مثبتی دارد.

شناخته‌شده‌ترین نکته مثبت تجربه سخت یائسگی این بود که دیگر عادت ماهیانه وجود نداشت و لازم نبود برای محصولات بهداشتی هزینه شود.

دیگران خوشحال بودند که دیگر نباید از بارداری ناخواسته نگران باشند یا از وسایل جلوگیری از بارداری استفاده کنند.

حدود یک‌چهارم (۲۳ درصد) گفتند که در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی  احساس «راحتی» می‌کنند و ۱۸ درصد گفتند که اعتمادبه‌نفسشان در بالاترین حد خود است.

نشانه‌های شایع یائسگی عبارت‌اند از خستگی، بدخوابی، مه مغزی، گرگرفتگی و خونریزی نامنظم و شدید.

از میان افراد بررسی‌شده،  ۷۳ درصد گفتند فکر می‌کنند افراد اغلب آن قدر از یائسگی به بدی و با ناامیدی یاد می‌کنند که هر نکته مثبتی نادیده گرفته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گبی لوگان، سفیر ویتابیوتیکس و گزارشگر تلویزیون، چنین توضیح داد: «یائسگی ممکن است برای هر کسی فرق کند، اما موضوعی است که هر زنی با آن مواجه خواهد شد.»

«ما معتقدیم که این چیزی است که باید آشکارا در موردش صحبت کرد- چه خوب، چه بد- تا اینکه همه زن‌ها احساس آمادگی کنند و وقتی که زمانش برسد، تا آن‌جا که می‌شود، مثبت باشند و بتوانند تغییرات را بپذیرند.»

این یافته‌ها در حالی به دست آمد که نائومی واتس در هفته جاری گفت که معتقد است زن‌ها پس از تجربه یائسگی، در «بالاترین حد اعتماد به نفس» خود قرار دارند.

این بازیگر در مصاحبه‌ جدیدی با هارپرز بازار (Harper's Bazaar) در مورد تجربه یائسگی سر صحبت را باز کرد و به این مجله گفت، در حالی که یائسگی دوران غریبی است، «وقتی در آن طرف‌اید... باید به خودتان بیایید.»

واتس گفت: «وقتی به خودتان می‌آیید، در واقع بیشترین اعتماد به نفس را دارید، زیرا دیگر قربانی هورمون‌هایتان نیستید.»

«من در واقع می‌بینم که بعد از یائسگی، همه چیز خیلی خوب پیش می‌رود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی