رزمایش بازدارندگی هسته‌ای روسیه انجام شد

تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از حضور پوتین در اتاق کنترل و فرماندهی نظامی منتشر کرد

کاخ کرملین اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز چهارشنبه بر رزمایش بازدارندگی هسته‌ای نیروهای نظامی این کشور نظارت کرد.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر (چهارم آبان‌ماه) در گزارشی به‌نقل از اعلامیه کرملین نوشت: «تحت رهبری ولادیمیر پوتین، رزمایش نیروهای بازدارنده راهبردی زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد.»

به‌گفته مقام‌های دولتی روسیه، در جریان این رزمایش نظامی شماری از زیردریایی‌های اتمی و جنگنده‌های دوربرد ارتش روسیه حضور داشتند و موشک‌های بالستیک و کروز شلیک شد.

وزارت دفاع روسیه هم روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تایید کرد در جریان رزمایش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه، موشک‌های قاره‌پیما شلیک و زیردریایی‌های اتمی این کشور حضور داشتند.

تلویزیون دولتی روسیه هم روز چهارشنبه تصاویری از حضور پوتین در اتاق کنترل و فرماندهی نظامی منتشر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی، به‌نقل از منابع خود نوشت: جنگنده‌های دوربرد توپولف تو-۹۵ ارتش روسیه نیز در رزمایش نیروهای بازدارنده راهبردی این کشور به پرواز درآمدند و موشک‌های کروز هوا‌به‌هوا شلیک شد.

در واکنش به برگزاری رزمایش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، روز چهارشنبه گفت: گمان نمی‌کند رئیس‌جمهوری روسیه در نهایت به سلاح‌‌های اتمی متوسل شد.

شخص پوتین و همچنین برخی دیگر از مقام‌های نظامی و دولتی روسیه، پیشتر تهدید کرده‌اند روسیه حق دارد از هرگونه سلاحی که در اختیار دارد، در راستای دفاع از خود استفاده کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه به مقام‌های روسیه درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا رادیواکتیو در جنگ اوکراین هشدار داد.

خبرگزاری رویترز نیز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: ناکامی‌ها و شکست‌های مکرر نظامی روسیه در جنگ اوکراین،  کشورهای غربی را نسبت به احتمال استفاده پوتین از سلاح‌های اتمی نگران کرده است.

بیشتر از جهان