فعالان حقوق بشر از شرکت سازنده اسلحه‌های پینت‌بال خواستند سرکوب معترضان را محکوم کند

پینت‌بال یکی از سلاح‌های مورد استفاده نیروهای سرکوبگر حکومتی در بیش از یک ماه اعتراضات علیه جمهوری اسلامی بوده است

نویسندگان نامه همچنین از این شرکت خواسته‌اند تا در قراردادها و روش‌های فروش محصولات خود تغییراتی بدهند-AFP

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به شرکت «تیپمن اسپورتز»، از مدیران این شرکت خواستند استفاده جمهوری اسلامی از تجهیزات ساخت این شرکت در سرکوب معترضان ایرانی را محکوم کنند.

شرکت تیپمن سازنده آمریکایی اسلحه‌های پینت‌بال است و بنابر گزارش‌های متعدد، ویدیوها و مستندات گوناگون، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به‌طور مکرر از تولیداتش برای شلیک به معترضان ایرانی استفاده کرده‌اند. در این نامه سرگشاده خطاب به مدیران شرکت تیپمن تاکید شده است نویسندگان از اینکه رژیم جمهوری اسلامی مستقیما اسلحه‌ها را از این شرکت خریده باشد، بی‌خبرند، اما مشاهده اینکه تجهیزات شرکت تیپمن که برای بازی و ورزش طراحی شده‌اند، در خدمت نقض حقوق بشر قرار می‌گیرد، مایه تاثر و تاسفشان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از این شرکت آمریکایی خواسته‌اند که علنا و قویا استفاده حکومت جمهوری اسلامی از تجهیزات ساخت آن در سرکوب اعتراضات را محکوم کند و با اتخاذ این موضع در کنار مردمی که برای دموکراسی و حقوق بشر در کشورشان مبارزه می‌کنند، قرار گیرد.

نویسندگان نامه همچنین از این شرکت خواسته‌اند تا در قراردادها و روش‌های فروش محصولات خود تغییراتی بدهند تا تجهیزات ساخت آن‌ها به‌دست رژیم‌های سرکوبگری چون حکومت جمهوری اسلامی نیفتد. اسلحه پینت‌بال یکی از سلاح‌های مورد استفاده نیروهای سرکوبگر حکومتی در بیش از یک ماه اعتراضات علیه جمهوری اسلامی  بوده است.

این سلاح که اساسا برای نوعی ورزش طراحی شده است، با گلوله‌های کالیبر ۰.۶۸ کار می‌کند که برد تقریبی ۴۵ متری دارند. این سلاح در هربار پر کردن محفظه گلوله‌هایش (لود کردن) می‌تواند تا ۲۰۰ گلوله را در خود جای دهد و به‌صورت نیمه‌اتوماتیک عمل می‌کند. این سلاح در دسته‌بندی سلاح‌های مرگبار قرار نمی‌گیرد، اما به گزارش سازمان‌های حقوق بشری، نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی که بیشتر با لباس فرم وابسته به فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در خیابان به مردم حمله‌ور می‌شوند، با این سلاح اعضای حساس بدن معترضان، ازجمله سرشان، را هدف می‌گیرند که باعث وارد شدن جراحت، به‌ویژه در ناحیه چشم، شده است.