فراکسیون پارلمانی آلمان: مرکز اسلامی هامبورگ بازوی رژیم ایران است و باید تعطیل شود

جمهوری اسلامی ایران در همکاری با مرکز اسلامی هامبورگ تلاش می‌کند تا شیعیان ملیت‌های مختلف را جذب کند

اداره حفاظت از قانون اساسی‌ آلمان می‌گوید که مرکز اسلامی هامبورگ و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، مهمترین نهادهای نمایندگی ایران در آلمان‌اند-عکس از خبرگزاری دانشجو

نشریه آلمانی اشپیگل از تلاش فراکسیون پارلمانی احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان برای حمایت از خیزش سراسری مردم ایران در اعتراض به جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته است که این احزاب در طرحی که روز سه‌شنبه به پارلمان آلمان ارائه دادند خواستار بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ و جلوگیری از هرگونه همکاری آن با سازمان‌های دولتی آلمان شدند.

اشپیگل نوشت که اداره حفاظت از قانون اساسی‌ آلمان سال‌هاست که «مرکز اسلامی هامبورگ»‌ را زیر نظر دارد و معتقد است که این مرکز و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، مهمترین نهادهای نمایندگی ایران در آلمان‌اند.

این گزارش با عنوان «بازوهای دراز ‌آخوندها» می‌گوید که نظام حاکم بر ایران در همکاری با مرکز اسلامی هامبورگ که بزرگترین مرکز تبلیغات ایران در اروپا است، تلاش می‌کند تا شیعیان ملیت‌های مختلف را به خود جذب کند و ارزش‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی حکومت مذهبی ایران را در اروپا گسترش دهد.»

اشپیگل نوشته است که مرکز اسلامی هامبورگ عضوی از «جامعه اسلامی  شیعه آلمان» است که ادعا می‌کند ۱۵۰ مسجد و مرکز اسلامی را نمایندگی می‌کند.

این نشریه آلمانی می‌گوید آن دسته از ایرانیانی که از دست اسلامگرایان حاکم در کشورشان به آلمان رفته‌اند، بی‌عملی دولت آلمان در مورد مرکز اسلامی هامبورگ به علت نگرانی از خراب شدن مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، را غیرقابل‌تحمل می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جامعه ایرانیان آلمان در وب‌سایت خود از اتحادیه اروپا و به‌ ویژه دولت فدرال آلمان خواسته تا ‌«عوامل و نهادهای مذهبی که از طرف رژیم ایران در آلمان فعالند را تحت نظارت و پیگرد قرار دهد. این وبسایت نوشته است که عوامل وابسته و «جاسوسان»  جمهوری اسلامی در گردهمایی‌ها و راه‌پیمایی‌های همبستگی با خیزش مردم داخل ایران، از شرکت‌کنندگان عکس می‌گیرند.

اشپیگل می‌گوید که عوامل و ماموران وابسته به جمهوری اسلامی در آلمان فعالند و به گفته نهادهای امنیتی آن کشور اولویتشان «مقابله با اعضای اپوزیسیون» است. به نوشته اشپیگل آنان این عملیات را بسیار حرفه‌ای انجام می‌دهند و سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران برای پیشبرد عملیات، غیر از ایرانیان به دنبال جذب شیعیان اتباع دیگر کشورها نیز است.

برلین، پایتخت آلمان روز شنبه ۲۲ اکتبر قرار است میزبان گردهمایی بزرگی در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران باشد و ایرانیان در شهرهای مختلف این کشور در تجمعات متعدد  از جمله در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ، موسوم به مسجد آبی، انزجارشان را از حکومت مستقر در ایران اعلام کرده‌اند.

 سوزان شروتر، مدیر مرکز تحقیقات اسلامی در دانشگاه فرانکفورت، از جمله افراد دانشگاهی و سیاسی و نهادهایی است که پیشتر در نامه‌ای سرگشاده به سنای هامبورگ، خواستار برچیده شدن مرکز اسلامی هامبورگ شدند.

این نامه می‌گوید: «طبق اطلاعات نهاد حفاظت از قانون اساسی، سال‌هاست که شواهدی گردآوری شده است که نشان می‌دهد این مرکز نه‌تنها یهودستیز، ضددمکراتیک و زن‌ستیز است، بلکه با گروه‌ تروریستی حزب‌الله نیز رابطه دارد.»

جامعه اسلامی شیعیان آلمان که مرکز اسلامی هامبورگ زیر چتر حمایتی آن قرار دارد، گفته است که این مرکز مورد بی‌عدالتی قرار گرفته و اتهامات را رد کرده است. این جامعه گفته است که «اعضای ما مساجد و جوامعی‌اند که صرفا به امور مذهبی می‌پردازند» و در عین حال بر پایبندی خود به قانون اساسی آلمان فدرال تاکید کرده است.