پایان جنجال‌ها؛ اعضای گروه «بی‌تی‌اس» عازم خدمت سربازی می‌شوند

ستاره‌های پاپ کره جنوبی اولین گروه آسیایی بودند که سال ۲۰۲۱ در جوایز موسیقی آمریکا بهترین هنرمندان سال شناخته شدند

امید به ادامه فعالیت تمام اعضای این گروه پاپ کره‌ای، در حالی بود که آن‌ها پیش‌تر مجاز شده بودند خدمت سربازی خود را تا ۳۰ سالگی به تعویق اندازند-Credit ANGELA WEISS / AFP

پس از جنجال‌های طولانی بر سر اینکه اعضای گروه موسیقی مشهور «بی‌تی‌اس» مجبورند عازم خدمت سربازی کره جنوبی شوند یا از آن معاف خواهند شد، مسئول برنامه‌های آنان اعلام کرد که آن‌ها در ارتش ثبت‌‌نام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعزام این فوق‌ستاره‌های موسیقی کره جنوبی، پایانی بر بحث‌های طولانی در این کشور است مبنی بر اینکه آیا چهره‌های موفق و مهم می‌توانند از خدمت اجباری معاف شوند، یا خیر. 

در کره جنوبی، همه مردان سالم زیر ۳۰ سال باید حدود دو سال خدمت نظامی انجام دهند. اهمیت این خدمت نظامی به این دلیل است که کره جنوبی در معرض تهدیدهای کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای قرار دارد و لازم است آمادگی ارتش خود را حفظ کند. 

در طول سال‌های اخیر، گروه‌های خاصی از مردان جوان در کره جنوبی، از جمله قهرمانان مسابقات المپیک یا بازی‌های آسیایی‌ که مدال کسب کرده‌اند و نیز نوازندگان و رقصنده‌هایی که در این کشور جوایز مهمی برنده شده‌اند، موفق شده‌اند از سربازی معاف شوند، مدت معینی آن را به تعویق اندازند، یا مدت کوتاه‌تری به سربازی بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به این معافیت‌ها، طرفداران گروه «بی‌تی‌اس» نیز امیدوار بودند که این هنرمندان نیز که شهرت جهانی یافته‌اند و کنسرت‌های آنان میلیاردها دلار برای اقتصاد کره جنوبی منفعت مالی دارد، بتوانند از خدمت سربازی معاف شوند. امید به ادامه فعالیت تمام اعضای این گروه پاپ کره‌ای، در حالی بود که آن‌ها پیش‌تر مجاز شده بودند خدمت سربازی خود را تا ۳۰ سالگی به تعویق اندازند. پس از آن نیز خبرها حکایت از آن داشت که مجلس این کشور در حال بررسی اصلاحیه جدیدی است تا به این ستاره‌های هنری اجازه دهد فقط سه هفته آموزش نظامی بگذرانند.

با این حال، بیانیه منتشرشده از سوی این گروه نشان می‌دهد که ناچارند عازم خدمت سربازی شوند و در غیر این صورت، با مجازات زندان مواجه خواهند شد. در این بیانیه تاکید شده است: «اینک که هر یک از اعضای گروه به فعالیت‌های انفرادی مشغول است، زمان مناسبی است که اعضای بی‌تی‌اس با افتخار عازم خدمت سربازی شوند.»

این تصمیم در شرایطی گرفته شده است که نظرسنجی گالوپ در ماه آوریل نشان داد که نزدیک به ۶۰ درصد از مردم کره جنوبی از لایحه معافیت ستاره‌های «کی پاپ» از خدمت کامل سربازی حمایت می‌کنند و تنها ۳۳ درصد با آن مخالفند. «کی پاپ» تنها گروهی نبود که به تغییر قوانین سربازی در کره جنوبی امیدوار بود. قرار بود که اعضای دولت رئیس ‌جمهوری جدید این کشور، معافیت‌ برخی از مهندسان و محققان کامپیوتر و سایر فناوری‌ها را نیز بررسی کنند. با این حال، این تصمیم مخالفان جدی نیز داشت و منتقدان بر این باور بودند که قانون اساسی و انجام وظیفه در دفاع از کشور، باید برای همه یکسان باشد.

بیشتر از