جبهه مقاومت از کشته شدن پنج تن از ساکنان پنجشیر، بدخشان و تخار خبر داد

دو تن از این افراد غیرنظامی‌اند و پس از بازداشت به قتل رسیده‌اند

محب خان از فرماندهان پیشین خیزش های مردمی در تخار بود که یک و نیم ماه پیش از ایران به تخار برگشت- ایندیپندینت فارسی

جبهه مقاومت می‌گوید که طالبان پنج تن از ساکنان پنجشیر، بدخشان و تخار را به قتل رسانده‌اند.

جبهه مقاومت به ایندیپندنت فارسی گفت، طالبان پنجشنبه ۲۱ مهرماه محب خان، از فرماندهان خیزش‌های مردمی را در تالقان مرکز استان تخار به قتل رسانده‌اند. این جبهه افزود که محب خان پنجشنبه شب در جاده هفتم سرای سنگ شهر تالقان پس از نماز در نزدیکی یک مسجد هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. به گفته این جبهه، محب خان پس از تسلط طالبان به ایران رفته بود و حدود یک ماه و نیم پیش به تخار بازگشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت همچنین خبر داد دو جوان که چند روز پیش به دست طالبان بازداشت شده بودند در اثر شکنجه جان باختند. عبدالحمید، ساکن منطقه آب دره شهرستان عنابه در پنجشیر ۱۳ روز پیش به اتهام درگیری با یکی از نیروهای طالبان در منطقه کلوله پشته کابل بازداشت شد و در ریاست ۴۰ امنیت طالبان مورد شکنجه قرار گرفت. طالبان، روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه، جسد او را به خانواده‌اش تحویل دادند. خانواده عبدالحمید گفته‌اند که او با گلوله به قتل رسیده است.

جبهه مقاومت افزود که طالبان یکی دیگر از ساکنان روستای زمانکور شهرستان عنابه به‌نام صلاح‌الدین را حدود یک ماه پیش در منطقه شاه دوشمشیره کابل بازداشت کردند و جسدش را روز سه‌شنبه ۱۹مهرماه به خانواده‌اش تحویل دادند.

بر اساس گزارش دیگر جبهه مقاومت، طالبان چهارشنبه‌شب ۲۰ مهرماه دو جوان را در منطقه «راگها» استان بدخشان کشتند. این دو جوان که عبدالقهار و عبداللطیف نام دارند، از نیروهای جبهه مقاومت‌ در استان بدخشان بودند.

در چند ماه گذشته ده‌ها تن از شهروندان افغانستان در استان‌های تخار، بدخشان، بغلان، پنجشیر، کاپیسا، کابل، بلخ و هرات به اتهام‌های گوناگون بازداشت‌ شده‌اند. منابع آگاه گفتند که بیشتر بازداشت‌شدگان غیر پشتون‌ و به‌ویژه از ساکنان پنجشیر بوده‌اند. در بسیاری موارد افراد بازداشت‌شده در اثر شکنجه جان باخته‌اند و به قتل رسیده‌اند.

طالبان در یک‌سال گذشته به بازداشت‌های خودسرانه اقدام کرده‌اند و اتهام بیشتر این افراد را همکاری با جبهه مقاومت ذکر کرده‌اند.

بیشتر از جهان