رهبر طالبان بار دیگر بر ایجاد «نظام خالص اسلامی» در افغانستان تاکید کرد

هبت‌الله: «تمامی قوانین و لایحه‌های غیرشرعی حکومت‌های پیشین را لغو می‌کنیم»

تا کنون یک عکس از هبت الله آخندزاده رهبر طالبان پخش شده است عکس ازtwitter@BakhtarNA

طالبان یک نوار شنیداری تازه از ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه را پخش کرده‌اند. در این نوار شنیداری که آژانس اطلاعاتی باختر، پنجشنبه ۲۱ مهرماه، پخش کرد، بر ایجاد «نظام خالص اسلامی» و لغو قوانین غیرشرعی حکومت‌های ۲۰ سال گذشته تاکید شده است.

رهبر طالبان در این نوار گفته است که تمامی لایحه‌ها و قوانین حکومت‌های حامد کرزی و اشرف غنی، روسای جمهور پیشین افغانستان، مورد بررسی علمای کشور قرار گرفته‌اند تا قوانین غیرشرعی را که در آن‌ها حکم‌های «ظالمانه» صادر شده است، لغو کنند. هبت‌الله آخوندزاده در این نوار گفته است هر حکمی که غیرشرعی و خلاف منابع مردم و ظلم به مردم باشد، لغو خواهد شد.

هبت‌الله آخوندزاده در این نوار که به زبان پشتو است برای تعامل با جهان شرط می‌گذارد و می‌گوید به شرطی با جهان و مردم تعامل خواهد کرد که «خلاف شریعت» نباشد. او گفته است هر فشاری هم که وارد شود به موارد خلاف شرع اجازه اجرا نخواهد داد.

رسانه‌های طالبان اعلام کرده‌اند که هبت‌الله آخوندزاده این سخنان را در نشستی که با مولوی عبدالحکیم حقانی، قاضی‌القضات و تمامی مسئولان امنیتی این گروه داشت، بیان کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، دوشنبه ۱۸ مهرماه، در یک بیانیه‌ اعلام کرد که ملا هبت‌الله آخوندزاده با شماری از مقام‌های طالبان و مسئولان امنیتی این گروه صحبت کرده و گفته است هیچ کس نباید بر اساس «حدس و گمان» بازداشت شود.

این گفته‌های رهبر طالبان در حالی پخش شد که رئیس اطلاعات این گروه در دوحه با معاون سی آی ای دیدار کرد.

هبت‌الله آخوندزاده، جانشین ملا عمر، نخستین رهبر طالبان است. تاکنون هیچکس او را ندیده و تنها یک عکس از او در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است‌. از زمان تسلط طالبان بر افغانستان‌، چندین فرمان به‌نام او مبنی بر اعمال محدودیت بر شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان صادر شده است.

در حالی که جامعه جهانی از ادامه ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان به‌شدت نگران است، اما رهبر طالبان در این نوار شنیداری به موضوع تحصیل دختران هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

بیشتر از جهان