آدولف هیتلر در جشن هالووین

سروشکل «هیتلری» یک دانش‌آموز مدیر مدرسه را تعلیق کرد

نویل چمبرلین نخست‌وزیر وقت بریتانیا و آدولف هیتلر رهبر آلمان نازیGetty Images

مدیر مدرسه‌ای در یوتا را بعد از آن که  یکی از دانش‌آموزان اجازه یافت در رژه‌ هالووین مدرسه با سر و شکل آدولف هیتلر حضور یابد،  از کار معلق کردند.

بعد از بررسی این ماجرا که در دبستان کریک‌ساید در ناحیه دیویس کانتی رخ داد، معلمی را هم معلق کردند.

به گزارش خبرگزاری دزرت نیوز، طبق ادعای زیرنویس عکسی که از آن دانش‌آموز در فیسبوک هم‌رسانی شده است، او «در برابر چند دانش‌آموز اقلیت مدرسه» در حال «هایل هیتلر» گفتن و «دادن سلام نازی‌ها» بوده است.

این عکس را مادر یکی از دانش‌آموزان این مدرسه در گروه فیسبوکی مادران آن منطقه هم‌رسانی کرده بود و لباس شبیه‌سازی شده از سر و شکل هیتلر را « مزخرف و نفرت‌انگیز» نامید.

به دستور هیتلر، دیکتاتور نازی طی جنگ جهانی دوم، شش میلیون یهودی طی کشتارهای جمعی از بین برده شدند.

در این عکس، دانش‌آموزی را می‌بینیم که پیراهنی آستین‌بلند به رنگ قهوه‌ای تیره و دارای نشان صلیب شکسته بر تن دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیر و معلم مقصر را به مرخصی با حقوق فرستاده‌اند و مدرسه ناحیه دیویس هم معذرت‌خواهی کرده است.

یک سخن‌گوی آن ناحیه گفت: «مدرسه ناحیه دیویس بابت رویداد دیروز پوزش می‌خواهد و سخنان، عکس‌ها یا کارهای نشانگر یا ترویج‌کننده هر شکلی از نفرت را تحمل نمی‌کند».

«ناحیه این موضوع را خیلی جدی گرفته است و در حال بررسی تمامی جوانب آن است»

انجمن متحد «یهودیان یوتا» نیز ضمن محکوم کردن استفاده از چنان لباسی، از مسئولان و آموزگاران مدرسه خواست تا ذهن والدین دانش‌آموزان را در مورد لباس‌های توهین‌آمیز روشن کنند.

در بیانیه این انجمن آمده است: «تقریباً تمامی یهودیان و آمریکایی‌ها هیتلر و نمادهای نازی را جلوه‌هایی از بدترین نفرت، نژادپرستی و جنایت علیه بشریت می‌دانند که تا کنون جهان به خود دیده است».

«به بچه‌ای سر و شکل هیتلر دادن،  به طرز تحمل‌ناپذیری توهین‌آمیز است و هرگز نباید چنین کاری را پیشنهاد کرد، اجازه داد یا آن را نادیده گرفت».

به تازگی فروشگاهی در شمال انگلستان هم که لباس بالماسکه می‌فروشد، به خاطر فروش لباس متحدالشکل نازی‌ها با انتقاد مواجه شده بود.

لباس «افسر گشتاپو» اوایل همین ماه به بهای ۳۵ پوند در فروشگاهی به نام «پارتی اون» در مرکز شهر شفیلد مورد توجه قرار گرفت که در بین‌دانشجویان محبوبیت دارد.

مدیر فروشگاه در پی دفاع از این لباس برآمد و گفت هنرپیشگان، بسیاری از لباس‌های بالماسکه فروشگاه را می‌خرند.

اوال یوسف خاطر نشان کرد، این لباس جنجالی را عمدتاً هنرپیشه‌ها می‌خریدند، نه این که برای هالووین عرضه شده باشد، اما با این حال گفت:« از تمام کسانی این لباس باعث ناراحتی‌شان شد، معذرت می‌خواهیم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از جهان