سعید محمد از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد

رسانه‌ها گزارش دادند که این برکناری با موافقت ابراهیم رئیسی صورت گرفته است

حضور محمد در مناطق آزاد در یک سال گذشته با حاشیه‌های قابل توجهی همراه بود که در نهایت به برکناری او منجر شد- تابناک

رسانه‌ها در ایران از برکناری سعید محمد از ریاست بر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد خبر دادند.

آن‌طور که گزارش شده است احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، پس از موافقت ابراهیم رئیسی با این برکناری، با صدور حکمی نصراله ابراهیمی را به سمت سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.

ابراهیمی سمت‌هایی چون معاون توسعه مدیریت و منابع دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیرکل پشتیبانی قوه قضاییه، معاون استاندار تهران، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار را در پرونده کاری خود دارد.

موضوع برکناری سعید محمد از مدت‌ها پیش در برخی رسانه‌ها و محافل بر سر زبان‌ها افتاده بود و هر بار نیز این مسئله تکذیب می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حضور محمد در مناطق آزاد در یک سال گذشته با حاشیه‌های خبری قابل توجهی همراه بود که در نهایت به برکناری او منجر شد.

محمد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، مهر ماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری جمهوری اسلامی منصوب شده بود.

نام او در سپاه و خارج از سپاه با زد‌وبند و لابی‌گری پیوند خورده است و همین سیاست را هم در انتصاب‌های خود در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار و اروند در پیش گرفت که با انتقاد رسانه‌ها و حتی برخی از نمایندگان مجلس مواجه شد.

سعید محمد، ۵۳ ساله و متولد تهران است که همکاری با سپاه را از ۱۹ سالگی آغاز کرده است.

او پیش از فرماندهی قرارگاه خاتم، مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (وابسته به بنیاد تعاون سپاه) بود و در اواخر دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ شمسی، مدیرعاملی سپاسد (از زیرمجموعه‌های قرارگاه خاتم) را بر عهده داشت.

مدرک تحصیلی او دکترای عمران اعلام شده و درجه نظامی او سرتیپ دوم پاسدار است.