ادامه اعتراضات شبانه؛ گسترش فراخوان‌های اعتراضی برای چهارمین هفته خیزش سراسری

با وجود فضای به شدت امنیتی در تهران، پنج‌شنبه شب در مناطقی از خیابان‌های ولیعصر، ستارخان، نارمک و پونک تجمع‌های اعتراضی برگزار شد

در بیست و یکمین روز اعتراضات سراسری در ایران با وجود چند روز تعطیلی پیاپی، برخی از شهرها و مناطق مختلف شاهد تجمع‌های اعتراضی پراکنده، ایجاد راه‌بندان‌های اعتراضی، سردادن شعار از آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و شعارنویسی ضد حکومتی بودند.

با وجود فضای به شدت امنیتی در تهران، حضور و استقرار پرشمار نیروهای امنیتی، یگان ویژه و گردان‌های امنیتی سپاه پاسداران پنج‌شنبه شب همچنان در مناطقی از خیابان‌های ولیعصر، ستارخان، نارمک و پونک تجمع‌های اعتراضی پراکنده برگزار شد.

مناطق دیگری از تهران چون چیتگر، اکباتان و قیطریه نیز شاهد اعتراضات کوتاه خیابانی، شعار نویسی و همچنین سر دادن شعارهای ضد حکومتی «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» از پنجره‌ها و بالکن‌ها بودند.

در شهر پرند مردم معترض ضمن برگزاری تجمع اعتراضی شعارهایی چون  بسیجی حیا کن، مملکت رو رها کن» و «بسیجی‌ جیره‌خور، آخرشه خوب بخور» سر دادند.

در گوهردشت و مهرشهر کرج که در بیشتر شب‌های سه هفته گذشته از مراکز تجمع‌های اعتراضی بوده‌اند، مردم معترض در تجمع‌های پراکنده‌ای به سر دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند.

شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» نیز از جمله شعارهایی است که از آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی مهرشهر سر داده شد.

شهرهای سنندج، شیراز، رشت و شهریار نیز پنج‌شنبه شب شاهد راه‌بندان‌های اعتراضی و به صدا درآوردن بوق ممتد به نشانه اعتراض به حضور گسترده نیروهای امنیتی بودند.

در همین حال فراخوان‌های گسترده‌ای برای تجمع‌های اعتراضی و اعتصاب در شهرها و دانشگاه‌های مختلف از روز شنبه منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوانان محلات تهران نیز در هفتمین بیانیه خود مردم این شهر را بار دیگر برای روز شنبه، ۱۶ مهر، ساعت ۱۲ ظهر به خیابان‌ها فراخواند.

در فراخوان جوانان محلات تهران که با عنوان «ظلم و سیاهی رفتنی ا‌ست» منتشر شد، با اشاره سه هفته تجمع اعتراضی مداوم در سراسر کشور بوجود سرکوب‌ها  آمده است که این خیزش سراسری «به جهانیان ثابت کرد که ما بر سر عدالت و آزادی ذره‌ای مماشات نداریم و همچنان فریاد می‌زنیم: بی‌شرف‌ها ما هنوز زنده‌ایم.»

استادان دانشگاه صنعتی شریف نیز در اعتراض به یورش و ورود نیروهای سپاه پاسداران به دانشگاه صنعتی شریف، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد که استادان دانشگاه شریف روز شنبه ۱۶ مهر ماه در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

شورای دانشگاه شریف به عنوان اصلی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در این دانشگاه مرکب از روسای دانشکده‌‌ها، اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه در جلسه خود حمله نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران به این دانشگاه و دانشجویان «هتک حرمت ساحت علم و دانشگاه» و «فاجعه‌ای بزرگ در تاریخ علمی کشور» خواند را «قویا محکوم» کرد.

این شورا در بیانیه خود اعلام کرد که استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف بعد از ظهر شنبه ۱۶ مهر ماه «به نشانه اعتراض به هتک حرمت دانشگاه» در داخل این دانشگاه تجمع خواهند کرد.

همچنین دانشکده‌های برق و کامپیوتر  و شورای دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف نیز در اعتراض به حمله روز یکشنبه ده مهر ماه به دانشگاه شریف، اعلام کردند که تا زمان آزادی همه دانشجویان و تضمین امنیت آنها «کلاس‌ها بدون تدریس» خواهد بود.