طراح مد فقید، موضوع شب‌نشینی موزه متروپولیتن در سال ۲۰۲۳

لاگرفلد، طراح آلمانی پرکاری بود و بیشتر اقلامی که قرار است به نمایش گذاشته شوند با نقاشی‌های مرتبط همراه خواهند بود

در این نمایشگاه از نام‌های بزرگی مانند شنل، فندی، کلوئی  و دیگر مواردی که کارل لاگرفلد خلق کرده است، تجلیل خواهد شد- PIERRE VERDY/ AFP

موزه هنر متروپولیتن روز جمعه، ۳۰ سپتامبر، اعلام کرد که موضوع شب‌نشینی مد (Met Gala)‌ در سال ۲۰۲۳ طراح بزرگ، کارل لاگرفلد، خواهد بود.

در این نمایشگاه با عنوان «کارل لاگرفلد: خطی از زیبایی» از نماد و آثاری که او برای خانه مد خودش و همچنین نام‌های بزرگی مانند شنل، فندی، کلوئی بالمین، پاتو و موارد دیگری که خلق کرده است، تجلیل خواهد شد.

این رویداد خیریه که فقط با دعوت‌نامه قبلی می‌توان در آن حضور پیدا کرد و معمولا بیش از ۳۰هزار دلار برای هر فرد هزینه دارد، یکی از منابع اصلی کسب درآمد و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای موسسه لباس است. به گفته نیویورک‌تایمز، مت گالا در سال ۲۰۱۹ تحت نظارت و هدایت آنا وینتور، سردبیر نشریه مد و زیبایی ووگ، ۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. رویدادهای دو سال بعدی تحت تاثیر همه‌گیری، به‌صورت محدودتر و با مهمانان کمتری برگزار شد.

لاگرفلد، طراح آلمانی شناخته‌شده که در سال ۲۰۱۹ در ۸۵ سالگی درگذشت، طراحی پرکار بود و بیشتر اقلامی که قرار است به نمایش گذاشته شوند با نقاشی‌های مرتبط همراه خواهند بود. اندرو بولتون، سرپرست فعلی مرکز لباس آنا وینتور در موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک، گفت که از شنیدن ادای احترام دستیاران طراحی لاگرفلد، یا به قول خودش «دستان پنهان پشت درخشش کارل»، در مراسم یادبود الهام گرفته است.

 به گزارش سی‌ان‌ان، بولتون که در حال تالیف یک کتاب دراین‌باره است، گفته طراح فقید «از نمایش گذشته‌نگر متنفر بود»، اما این نمایشگاه بیشتر شبیه به مقاله‌ای درباره کار او خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایشگاه لاگرفلد سال آینده از اوایل ماه مه تا اواسط ژوئیه پذیرای عموم خواهد بود. میزبانان مشترک این جشن که سال گذشته شامل بلیک لایولی و رایان رینولدز بود، هنوز مشخص نشده‌اند.

انتظار داریم که در آن شب انواع و اقسام ظاهرها و طراحی‌های قدیمی «کارل‌گرایی» یا کارلیسم را ببینیم، بنابراین تقویم‌های خود را علامت بزنید و در تاریخ اصلی برگزاری این رویداد، اولین دوشنبه ماه مه، منتظر بازگشت ستاره‌ها باشید.

بیشتر از مُد و زیبایی