انتشار دومین ویدیوی تقطیع شده از دستگیری مهسا امینی بدون صحنه‌های داخل ون گشت ارشاد

خانواده امینی: روی لباس مامور گشت ارشاد دوربین نصب بود. نیروی انتظامی: دوربین نداشتند

در واکنش به اعتراض‌های خانواده مهسا (ژینا) امینی و عموم مردم به فیلم تقطیع‌ شده‌ پلیس از لحظه حضور مهسا امینی در بازداشتگاه امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ویدیوی دیگری از لحظه پیاده شدن مهسا و تعدادی زن دیگر از ون گشت ارشاد منتشر کرد و مدعی شد که این (ویدیو دوم)، فیلم کامل دستگیری مهسا امینی است.

پیش‌تر، یکی از اعضای خانواده مهسا امینی از وجود دوربین روی لباس مامور داخل ون گشت ارشاد خبر داده و در یادداشتی کوتاه نوشته بود: «مامور داخل ون روی لباسش دوربین نصب بوده، درگیری معمولا در زمان بازداشت رخ می‌دهد. چرا آن را منتشر نمی‌کنید. از ساعت‌ها حضورش در ساختمان و خودرو، یک دقیقه فیلم تار بدون نشان دادن صورت منتشر کردید. برای لاپوشانی یک قتل باید بیشتر از این‌ها تلاش کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امجد امینی، پدر مهسا امینی، نیز طی روزهای گذشته به رسانه‌ها گفت که نیروی انتظامی باید تمامی فیلم‌ها را از لحظه دستگیری مهسا و داخل شدن او به ون گشت ارشاد در اختیار آنان بگذارد، اما نیروی انتظامی مدعی است که ماموران گشت ارشاد اگرچه به «دوربین البسه» مجهزند، اما در این مورد فاقد دوربین بودند.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران، گفت که به‌جز مهسا پنج دختر دیگر در ون بودند که شهادت می‌دهند اتفاقی نیفتاده است. این در حالی است که پدر مهسا به پایگاه خبری امتداد گفت که دختران دیگری که همراه دخترش دستگیر شده‌ بودند به او گفته‌اند مهسا را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. روز یکشنبه برخی کاربران توییتر خبر دادند که دخترانی که همراه مهسا دستگیر شده‌ بودند به نیروی انتظامی فراخوانده شدند و برای «اعتراف اجباری» تحت‌ فشار قرار دارند.