شهبانو فرح پهلوی روزهای یکشنبه و دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد

شهبانو فرح پهلوی «گزمه‌های حکومت ضد‌ایرانی» حاکم را عامل قتل ژینا (مهسا) معرفی کرد

شهبانو فرح پهلوی در واکنش به قتل ژینا (مهسا) امینی، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده ژینا امینی، روزهای یکشنبه و دوشنبه را روزهای سوگواری ملی و عزای عمومی برای ادای احترام به او و تمامی «فرزندان جان‌باخته ایران» اعلام کرد.

شهبانو فرح پهلوی در بخشی از پیام خود که بامداد روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر شد نوشت با وجود تمام تلاش‌های رژیم برای سرکوب زنان، مبارزات آزادی‌خواهانه و خستگی‌ناپذیر زنان ایران، قابل ستایش و تقدیر است.

شهبانو فرح پهلوی «گزمه‌های حکومت ضد‌ایرانی» حاکم را عامل قتل ژینا (مهسا) معرفی کرد.

شاهزاده رضا پهلوی نیز روز شنبه با انتشار پیامی از مردم ایران خواست تا در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، «سوگواری ملی» داشته باشند و یاد و خاطره تمامی کشته‌شدگان به‌دست نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت ایران را گرامی و زنده نگه دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته شاهزاده رضا پهلوی، «قتل تکان‌دهنده ژینا (مهسا) امینی به‌دست رژیم ضدایرانی و زن‌ستیز جمهوری اسلامی احساسات عموم ملت ایران را جریحه‌دار کرده است. از این رو، بیاییم یکشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ شهریور، در روزهای عزای عمومی و سوگواری ملی برای ژینا امینی، یاد و نام او و همه فرزندان جان‌باخته ایران را گرامی و زنده نگه داریم.»

بازداشت مهسا امینی، بستری شدنش در بیمارستان کسری تهران و در نهایت، انتشار خبر درگذشت او واکنش‌ها و اعتراض‌های گسترده‌ای در فضای مجازی و نیز شهرهای کردنشین ایران در پی داشت.

روز شنبه، همزمان با برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری ژینا (مهسا) امینی، گروه بزرگی از مردم در شهرهای سقز و سنندج به خیابان‌ها آمدند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره او، علیه حجاب اجباری و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی شعار دادند.