چرا کیت و مگان در خاک‌سپاری ملکه تور مشکی روی سرشان می‌اندازند؟

پوشاندن صورت با تور عزا یک سبک سلطنتی است که ریشه در سنت‌های بریتانیا دارد

سنت‌های بریتانیایی همراه با آیین‌های مذهبی مسیحیت شکل ویژه‌ای به مراسم تشییع‌جنازه و تدفین ملکه الیزابت داده است از جمله تور و روبند سیاه زنان عزادار در دربار بریتانیا.

 در مراسم خاک‌سپاری ملکه الیزابت دوم در روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر اعضای خانواده سلطنتی با لباس رسمی نظامی، کت‌وشلوار و لباس‌های مشکی دیده خواهند شد، اما بخش دیگری از لباس سوگواری آن‌ها ریشه در صدها سال تاریخ دارد.

یکی از مشهورترین تصاویر مراسم تشییع‌جنازه پادشاه جورج ششم در سال ۱۹۵۲ تورهای مشکی بلندی که ملکه و ملکه مادر در به سر کردند. کیت میدلتون در مراسم پرنس فیلیپ در سال ۲۰۲۱، مدل کوتاه‌تر و بازتر این تور سوگواری را به سر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه پیچ سیکس ممکن است که این تور به‌عنوان یک سنت ویکتوریایی در نظر گرفته شود چرا که ملکه ویکتوریا پس از مرگ همسر محبوبش، شاهزاده آلبرت تا پایان عمر تور بر سر کرد.

جسیکا استوروشوک، مورخ سلطنتی دراین‌باره به رسانه‌ها گفت: «سنت حجاب یا تورهای سوگواری به چندین قرن قبل برمی‌گردد و پایه و اساس آن در لباس رهبانی است.»

طبق گفته استوروشوک طول و سبک حجاب در طول سالیان دستخوش تغییر شده است و تورها و حجاب‌های مدرن‌تر اغلب کوتاه‌ترند و از پارچه‌های نازک‌تری ساخته‌شده‌اند.

این مورخ گفت که حجاب شاهزاده خانم ولز در تالار وست‌مینستر که توری مشکی و کاملا کوتاه بود نشان‌دهنده روال فعلی این روبندهاست که یا کنار گذاشته‌شده‌اند و یا به شکلی بسیار تلطیف‌شده استفاده می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال، ملکه، شاهدخت مارگارت و ملکه مادر، در سال ۱۹۵۲ برای پادشاه جورج ششم، تورهای بلند مشکی پوشیده بودند که کل صورت را می‌پوشاند. والیس سیمپسون نیز هنگامی که شوهرش، دوک ویندزور (پادشاه سابق ادوارد هشتم) در سال ۱۹۷۲ درگذشت از توری مشکی و بلند برای پوشاندن سر و صورت خود استفاده کرد.

در دهه‌های بعد کلاه‌های کوچک‌تر با تورهای مختصرتر بیشتر دیده شد، هرچند زنان سلطنتی مدرن همیشه استفاده از حجاب را انتخاب نکرده‌اند، مثلا، ملکه الیزابت دوم در مراسم تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ تور عزا نپوشید؛ اما به احتمال زیاد در مراسم تشییع جنازه روز دوشنبه تعدادی از اعضای خانواده سلطنتی از این تورهای سوگواری به شکل تلطیف‌شده امروزی آن استفاده خواهند کرد.

کلاه‌های مشکی شیک با تور، مانند مدلی که کیت میدلتون برای مراسم تشییع‌جنازه شاهزاده فیلیپ در سال ۲۰۲۱ یا در مراسم روز گذشته راهپیمایی پشت تابوت ملکه در تالار وست‌مینستر به سر کرد، مطمئنا برای تشییع جنازه ملکه فقید نیز استفاده خواهند شد.

مگان مارکل همچنین در گذشته در دو مراسم یادبود از کلاه‌های توردار ظریفی استفاده کرده است.

همراه با تور و کلاه، انتظار داشته باشید که جواهراتی از مروارید در مراسم تشییع جنازه به چشم بیایند.

از سنجاق‌سینه و گوشواره‌های شاهزاده خانم ولز تا گردنبندهای چهار رج ملکه همسر، اعضای خانواده سلطنتی برای خداحافظی با ملکه فقید، جواهر مورد علاقه الیزابت دوم را پوشیده‌اند.

ملکه الیزابت دوم که در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ در سن ۹۶ سالگی درگذشت، دوشنبه ۱۹ سپتامبر به خاک سپرده خواهد شد.

بیشتر از زندگی