سرنوشت سگ‌های مشهور ملکه الیزابت چه خواهد شد؟

از علیاحضرت سه سگ به جا ماند؛ دو کورگی و یک دورگی

ملکه الیزابت دوم در بیشتر سال‌های عمرش دست‌کم یک کورگی داشته است - نژاد سگی که اکنون به اندازه کاخ باکینگهام نام علیاحضرت را به ذهن متبادر می‌کند.

ویسپر، آخرین کورگی ملکه در سال ۲۰۱۸ مرد، اما حتی آن موقع هم او از محبت سگ‌سانان به کلی بی‌نصیب نماند.

بعد از مرگ ویسپر در ۱۲ سالگی، از او دو کورگی به نام‌های ولکان و کندی -حاصل جفتگیری یکی از کورگی‌های ملکه با یکی از سگ‌های سوئیسی خواهرش، شاهدخت مارگارت- باقی ماند. ولکان بعد از آن از بین می‌رود، اما کندی زنده می‌ماند.

اما کورگی‌ها در سال ۲۰۲۱ به خانه ملکه بازگشتند، موقعی که شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه در بیمارستان بستری بود، به ملکه دو توله [کورگی] هدیه دادند که نامشان را فرگوس و ماک گذاشت.

هر دو نام معنای خاصی داشتند؛ ماک برگرفته از نام مکان محبوب ملکه در نزدیکی خلوتگاه تابستانی کاخ بالمورال بود و فرگوس نام دایی‌اش که هرگز او را ندید. دایی‌اش، فرگوس بووز- لیون در سال ۱۹۱۵ در جنگ جهانی اول کشته شد.

توله سگ فرگوس دو ماه بعد به شکل غم‌انگیزی به دلیل نارسایی قلبی جان داد، اما در ماه ژوئن شاهزاده اندرو و نوه‌ها، شاهزاده بئاتریس و شاهدخت یوجنی، در جشن تولد صدسالگی فیلیپ، یک توله سگ دیگر به او هدیه دادند. بعد از مرگ ملکه سه سگ از او به جا ماند.

بنا بر گزارشی در سال ۲۰۱۵ ملکه اعلام کرد که قصد ندارد سگ‌های بیشتری به توله‌هایش اضافه کند. در سال ۲۰۱۲ بعد از مرگ یکی از آخرین کورگی‌هایش به مونتی رابرتز، مربی سوارکاری گفت دیگر نمی‌خواهد سگ جوان بیاورد، چون «نمی‌خواست سگ جوانی بعد از او بماند. نمی‌خواست به این کار ادامه بدهد.»

تاریخچه کورگی و ملکه

نخستین بار که گونه‌های شاهدخت الیزابت از دیدن سگی با نژاد محبوبش گل انداخت، سال ۱۹۳۳ بود که هفت سال بیشتر نداشت. پدرش – که آن زمان دوک یورک بود- برای دخترانش، الیزابت و مارگارت، یک کورگی به نام دوکی خرید. کورگی دومی به اسم جین بعدها وارد خانواده شد و پس از آنکه همزمان چند توله به دنیا آورد، آن‌ها دو تا از آن توله‌ها را به نام‌های کراکر و کارول نگه داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدخت الیزابت در سال ۱۹۴۴ به مناسبت تولد ۱۸ سالگی‌اش کورگی دیگری به اسم سوزان از پدرش – که آن موقع پادشاه جورج ششم بود – هدیه گرفت. ملکه از سال ۱۹۵۲ که به سلطنت رسید، بیش از ۳۰ کورگی داشته که – گرچه معروف است گاهی گاز می‌گیرند و محکم فشار می‌دهند – زندگی سگی مجللی داشتند.

زندگی یک کورگی سلطنتی

کورگی‌های ملکه که داخل کاخ باکینگهام زندگی می‌کردند، از زندگی ممتازی برخوردار بودند و در اتاق خود در کاخ که معروف به اتاق کورگی بود به سر می‌بردند.
آن‌ها در سبدهای حصیری مرتفعی می‌خوابیدند – ملحفه‌هایشان هر روز عوض می‌شد – و خود ملکه از آن‌ها مراقبت می‌کرد. فهرست غذای متنوعی شامل گوشت تازه خرگوش و گاو که سرآشپز ویژه‌ای آن‌ها را سرو می‌کرد داشتند.
کریسمس که ‌شد ملکه به سگ‌هایش جوراب‌هایی پر از اسباب‌بازی و بیسکوییت داد. دو خدمتکار به نام‌های «دوگی ۱» و «دوگی ۲» از آن‌ها نگهداری می‌کنند.

حالا چه به سر کورگی‌ها می‌آید؟

با وجود آنکه علیاحضرت از سال ۲۰۱۲ به بعد نخواست هیچ سگ جدیدی به خانه‌اش افزوده شود، بعد از درگذشتش سه سگ از او به جا ماند. حالا چه به سر این سگ‌ها می‌آید؟
درحالی‌که کسی دقیقا نمی‌داند محل اسکان جدید این سگ‌ها قرار است کجا باشد، ویکتوریا آربیتر، خبرنگار سلطنتی به ایندیپندنت گفت ملکه فکر همه چیز را کرده است – و بدون شک برنامه‌ای برای زندگی آن‌ها بعد از مرگ علیاحضرت وجود دارد.

او گفت: «فقط می‌توانیم در مورد برنامه کورگی‌ها گمانه‌زنی کنیم – هیچ چیزی در خاندان سلطنتی به دست تقدیر سپرده نمی‌شود.»

«خاندان سلطنتی خانواده سگ دوستی هستند، هرچند هیچکدام به‌طور خاص به کورگی علاقه ندارند. ملکه، ارباب و صاحبشان بود و با آن‌ها رفتار فوق‌العاده‌ای داشت. آن‌ها به نیپ انکل [سگی که قوزک پا را گاز می‌گیرد] خانواده معروف بودند.»

آربیتر گفت اگر بخواهد حدسی بزند احتمال می‌دهد این سگ‌ها نزد یکی از اعضای خاندان بروند.

او گفت: «همه فرزندان ملکه با آغوش باز از آن‌ها استقبال می‌کنند.»

آربیتر گفت که اگر عضوی از خاندان سلطنتی نباشد، احتمالا یکی از کارمندان مورد اعتماد خواهد بود. او افزود: «اطرافیان ملکه همه سگ دوست بودند.»

© The Independent

بیشتر از جهان