وزارت اطلاعات ۱۲ شهروند بهائی رابه اتهام «جاسوسی» بازداشت کرد

وزارت اطلاعات که روز چهارشنبه گذشته این افراد را بازداشت کرده بود، در اطلاعیه‌ای آنان را جاسوس اسرائیل معرفی کرد

در ادامه افزایش فشار و سرکوب و برخورد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با شهروندان بهائی در هفته‌ها و روزهای اخیر، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که ۱۲ شهروند بهائی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است.

اداره کل اطلاعات استان مازندران شنبه‌شب، ۱۲ شهریورماه، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «۱۲ عضو تشکیلاتی صهیونیستی بهائیت در شهرهای مختلف استان شناسایی و دستگیر شدند.»

در این اطلاعیه آمده است که دو نفر از «سرکرده‌های این تشکیلات جاسوسی» در «تشکیلات صهیونیستی بیت‌العدل مستقر در سرزمین‌های اشغالی» آموزش دیده‌اند و با اعضای تشکیلات خود در سراسر استان مازندران «هسته جاسوسی» تشکیل داده بودند.

بیت‌العدل اعظم، شورای بین‌المللی آیین بهائی و بالاترین مقام تصمیم‌گیری در این آیین است. این جمع متشکل از ۹ عضو است که اعضای آن هر پنج سال یک‌بار با رای اعضای تمامی محفل‌های ملی بهائی سراسر جهان انتخاب می‌شوند.

اداره کل اطلاعات مازندران در این اطلاعیه مدعی شد: «آموزش اصول سازمانی، ارتباط‌ات پنهانی، شیوه‌های اجتماع‌سازی مبتنی‌بر سند ابلاغی مرکزیت حیفای رژیم صهیونیستی و بهره‌گیری هدفمند از رسانه‌های بیگانه، ازجمله اقدام‌های نشست تشکیلاتی ابلاغی مرکزی حزب جاسوسی بهائیت بوده است.»

در پایان اطلاعیه، ضمن تهدید دیگر گروه‌های بهائی در ایران، آمده است: «هرگونه فعالیت شبکه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب در رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار دارد و با عوامل آن برخورد قاطعانه خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این خبرگزاری هرانا اعلام کرده بود که این افراد ساکن شهرهای بابلسر، ساری و قائم‌شهر بوده‌اند و نیروهای امنیتی، روز چهارشنبه ۹ شهریور، آنان را بازداشت کردند و منزل سه تن از این شهروندان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. این شهروندان پس از بازداشت به اداره اطلاعات ساری منتقل شدند. بر این اساس، وزارت اطلاعات با سه روز تاخیر خبر بازداشت این شهروندان را اعلام کرده است.

مهسا فتحی ۲۵ ساله، سامیه قلی نژاد ۲۸ ساله، نگار دارابی ۲۹ ساله، بصیر صمیمی ۲۸ ساله، هنگامه علیپور ۲۷ ساله، افسانه نعمتیان ۵۱ ساله، مجیر صمیمی ۲۰ ساله، مانی قلی نژاد ۲۰ ساله، نازنین گلی ۲۰ ساله، سام صمیمی ۱۹ ساله، ساناز حکمت شعار ۳۶ ساله، بیتا حقیقی ۲۳ ساله، انیس سنایی ۲۰ ساله و گلبن فلاح ۱۹ ساله، ۱۴ شهروند بهایی بودند که روز چهارشنبه بازداشت شدند. از این میان سام صمیمی و نازنین گلی پس از چند ساعت آزاد شدند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری هرانا اطلاع داد که شماری از این شهروندان بازداشتی، پیش‌تر با عناوین مختلفی از ادامه تحصیل محروم شده‌اند. این فرد به هرانا گفت: «از میان این شهروندان بازداشتی، زنان به زندان ساری منتقل شدند. همچنین در تماس تلفنی با خانواده این شهروندان برای آزادی هر یک وثیقه درخواست شده است.»

در ماه‌های اخیر فشار بر جامعه بهائیت ساکن ایران افزایش یافته است. شعبه ۳۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس چهارشنبه گذشته ۲۵ شهروند بهائی را به مجموعا ۸۳ سال حبس، تبعید و منع خروج از کشور محکوم کرد.