تداوم بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده

بیماری و بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده و عدم دسترسی او به داروهای مورد نیازش، مایه نگرانی بیشتر خانواده‌ و نزدیکان این فعال سیاسی در ایران شده است

لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ۱۳۹۹ به دلیل بروز یک بیماری صعب العلاج، مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شد و از زندان آزاد شد- Iran Human Rights/Twitter

یک هفته پس از بازداشت لیلا حسین‌زاده، فعال سیاسی-دانشجویی در ایران، هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت او منتشر نشده است. هیچ یک از نهادهای امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام مشخص این فعال سیاسی را اعلام نکرده‌اند.

بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده، در حالی ادامه دارد که او از بیماری موسوم به «خودایمنی» رنج می‌برد. لیلا حسین‌زاده پیشتر، به‌‌خاطر شرایط خاص بیماریش، به‌طور موقت، برای گذراندن دوره درمان، از زندان آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه پنجم شهریورماه ۱۴۰۱ به‌نقل از یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی نوشت: لیلا در اردیبهشت ۱۳۹۹ به دلیل بروز یک بیماری صعب العلاج، مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شد و از زندان آزاد شد. با این حال، این دومین بار است که به‌رغم به‌رسمیت شناخته شدن بیماری او، با ضرب‌و‌شتم بازداشت می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیماری و بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده و عدم دسترسی او به داروهای مورد نیازش، مایه نگرانی بیشتر خانواده‌ و نزدیکان این فعال سیاسی در ایران شده است.

بر اساس گزارش‌هایی که منتشرشده، لیلا حسین‌زاده بعد از دستگیری در تهران و انتقال به بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین، در حال حاضر در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، موسوم به‌ «پلاک ۱۰۰»، مراحل بازجویی خود را می‌گذراند.

به‌گفته امیر رئیسیان، وکیل لیلا حسین‌زاده، این فعال سیاسی، با دستور دادسرای انقلاب شیراز بازداشت شده است.

حسین‌زاده پیشتر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، به‌ تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی، حتی در «فضای مجازی»، متهم شده است.