انفجار ایروان؛ ۶ ایرانی در میان مفقودی‌ها

به‌گزارش الجزیره در حال حاضر ۷۰ نیروی امدادی مشغول آواربرداری‌اند و تلاش می‌کنند مفقودی‌ها را از زیر آوار بیرون بکشند

تسنیم، از خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، نوشت در میان مفقودی‌های انفجار روز گذشته در ایروان، پایتخت ارمنستان، ۶ ایرانی نیز حضور دارند. تسنیم در این مورد نوشت دو خانواده ایرانی، که به‌عنوان گردشگر به ارمنستان سفر کرده بودند، موقع انفجار در محل حادثه حضور داشتند و نیروهای امدادی هنوز موفق نشده‌اند آنها را از زیر آوار بیرون بکشند.

این خبرگزاری در مورد انفجارایروان نوشت: «پیش از این رسانه‌های ارمنستان عنوان کرده بودند که خانم مهری طاهری، یکی از اتباع ایرانی، زنده از زیر آوار بیرون آمده اما عصر امروز رسما اعلام شده که هیچ‌یک از اتباع ایرانی هنوز از زیر آوار خارج نشده‌اند.»

خبرگزاری رویترز در روز یکشنبه، ۲۳ مرداد، از وقوع انفجار در یکی از مراکز خرید ایروان خبر داد. به‌گزارش این خبرگزاری، انفجار مذکور به‌دلیل آتش‌سوزی در یکی از انبارهای این مرکز خرید رخ داد؛ انباری که در آن وسایل آتش‌بازی نگهداری می‌شد. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، ۶ نفر در این انفجار جان‌شان را از دست داده‌اند و بیش از ۶۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری الجزیره روز دوشنبه در وبسایتش نوشت: «در انفجار شدیدی که در بازار مشهور ایروان رخ داد، ۱۸ نفر مفقود و بیش از ۶۰ نفر مجروح شدند.» الجزیره همچنین تاکید کرد که در حال حاضر «۷۰ نیروی امدادی» مشغول آواربرداری‌اند و تلاش می‌کنند تا مفقودی‌های این حادثه را از زیر آوار بیرون بکشند.

ارمنستان یکی از کشورهایی است که شمار بزرگی از ایرانی‌ها هر ساله به آن سفر می‌کنند. از جمله مهمترین اخبار سال گذشته به جمعیت بزرگی از ایرانی‌ها مربوط می‌شد که با هدف تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر کردند. دولت ارمنستان در آن مقطع زمانی اعلام کرده بود که نه تنها شهروندهای این کشور، بلکه گردشگرهایی که بیش از ۱۰ روز در خاک ارمنستان بمانند نیز می‌توانند واکسن کرونا را به‌صورت رایگان تزریق کنند.

از این‌رو، برخی برآوردهای میدانی در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌داد که روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از شهروندهای ایران در ارمنستان واکسن کرونا تزریق می‌کنند. روزنامه اعتماد نیز در تیر ماه همان سال نوشت ۱۴ هزار نفر از ایرانی‌ها به‌منظور تزریق واکسن کرونا وارد خاک ارمنستان شده‌اند.