ستارگان قدیم و جدید در ترکیب مدعیان سری آ ایتالیا

انتظار می‌رود فصل جدید لیگ ایتالیا مثل دوره قبلی جذاب و رقابتی باشد

میلان، مدافع عنوان قهرمانی، بر خلاف دو رقیبش سراغ چهره‌های جدیدی رفته است-Filippo MONTEFORTE / AFP

لیگ ایتالیا فصل گذشته بر خلاف کلیشه سال‌های اخیر، حساسیت زیادی داشت و دو تیم میلانی تا هفته آخر سر قهرمانی جنگیدند. فصل جدید سری آ که از شنبه شب شروع می‌شود، باز هم صحنه رقابت نزدیک میلان و اینتر خواهد بود و یوونتوس و رم که تقویت شده‌اند، می‌توانند این رقابت را جذابتر کنند.

اینتر که فصل گذشته قهرمانی را تنها با دو امتیاز اختلاف به همشهری‌ خود واگذار کرد، برای پس گرفتن این عنوان سراغ یک چهره آشنا رفته است. روملو لوکاکو که در جریان قهرمانی سال ۲۱-۲۰۲۰ بهترین گلزن تیم بود، پس از انتقال ناموفق ۱۱۵ میلیون یورویی به چلسی، به اینتر برگشت و قرار است دوباره همراه لائوتارو مارتینز زوج خط حمله را بسازد. البته گروهی از هواداران اینتر هنوز بابت این جدایی از مهاجم بلژیکی ناراحت‌اند و گفته‌اند که او نباید منتظر استقبال خیلی گرمی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیکولا بارلا و مارسلو بروزوویچ از خط میانی قهرمان دو سال قبل باقی مانده‌اند که به این جمع باید هاکان چالهان‌اوغلو و هنریک مخیتاریان را اضافه کرد. ایوان پریشیچ و اشرف حکیمی، دو پیستون تیم قهرمان هم دیگر در اینتر حضور ندارند و جای آن‌ها را دنزل دامفریس و روبین گوزنس پر می‌کنند. امسال دومین فصل حضور سیمونه اینزاگی روی نیمکت اینتر خواهد بود. او فصل گذشته شروع خیلی خوبی داشت و گروهی معتقد بودند که عملکردش از کونته هم بهتر بود، ولی تیمش اواخر فصل افت کرد و میلان توانست از آن‌ها جلو بزند.

یوونتوس هم برای بازگشت به روزهای اوج سراغ یک چهره قدیمی رفت و پل پوگبا را پس از شش فصل حضور در منچستریونایتد، به تیمش برگرداند. هافبک فرانسوی سال‌های درخشانی با ماسیمیلیانو آلگری داشت، ولی در یونایتد دوران پرنوسانی را پشت سر گذاشت و در بازگشت به یوونتوس با مصدومیت زانو روبرو شد. آنخل دی‌ماریا، دیگر بازیکن جدید یوونتوس است و آن‌ها به تجربه و مهارت بازیکن فانتزی آرژانتینی حسابی امید بسته‌اند. گلیسون برمر هم به خط دفاع اضافه شده است تا جای خالی ماتیاس دلیخت و جورجیو کلینی را پر کند.

میلان، مدافع عنوان قهرمانی، بر خلاف دو رقیبش سراغ چهره‌های جدیدی رفته و شارل دکتلار، بازی‌ساز فصل گذشته بروخه مهم‌ترین خرید این تیم است. فصل گذشته وظیفه گلزنی در بازی‌های حساس به عهده اولیویه ژیرو ۳۵ ساله بود، ولی با آمدن دیووک اوریگی از لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی در خط حمله کمبودی احساس نخواهد کرد. یاسین عدلی، هافبک فرانسوی سومین خرید جدید تیم پیولی است.

هرچند رم فصل گذشته ششم شد، قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا هواداران را امیدوار کرد که پروژه بازسازی با مورینیو به خوبی پیش می‌رود و آن‌ها برای فصل جدید به دنبال رتبه بالاتر و حتی رقابت برای قهرمانی‌اند. پائولو دیبالا، ستاره سابق یوونتوس، مهم‌ترین خرید فصل جدید رم است که استقبال هزار نفری هواداران را شاهد بود. جورجینیو واینالدوم هلندی هم از پاری‌ سن‌ژرمن به خط میانی اضافه شده است تا حداقل انتظار از تیم مورینیو کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد.

بیشتر از فوتبال