حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان دره استان پنجشیر به مواضع طالبان

جبهه مقاومت ملی می‌گوید که در این حمله حدود ۱۰ طالب کشته شده‌اند

این حمله دو پاسگاه طالبان را در شهرستان دره ویران کرد و طالبان پراکنده شدند - عکس از ایندیپندینت فارسی

جبهه مقاومت ملی در پنجشیر می‌گوید که نیرو‌های این جبهه بر مواضع طالبان در پنجشیر حمله کرده‌اند و تلفاتی به آنان وارد کرده‌اند. نیروهای مقاومت علیه طالبان در پنجشیر، به ایندیپندینت فارسی می‌گویند که این حمله ظهر چهارشنبه، ۱۹ مرداد (۱۰ اوت ۲۰۲۲)، زمانی صورت گرفت که گروهی از افراد طالبان می‌خواستند در منطقه پوجاوه شهرستان دره در استان پنجشیر، پاسگاه بسازند. 

به گفته نیروهای مقاومت، در این حمله حدود ۱۰ تن از افراد طالبان کشته شده‌اند. 

این حمله را فرمانده فهیم دره در این منطقه رهبری کرده است. به گفته منابع خبری، دو پاسگاه طالبان در این حمله تخریب، و دو خودرو طالبان نیز نابود شده است. 

منابع می‌افزایند که هم‌اکنون نیروهای طالبان در استان پنجشیر حضور دارند و جنگ میان نیرو‌های جبهه مقاومت و آنان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این درگیری سلاح‌های سبک و سنگین به کار گرفته شده است. منابعی در پنجشیر می‌گویند که در جریان درگیری اخیر که چندین ساعت ادامه داشت، یک موشک به یک خانه مسکونی و سه موشک دیگر نیز به جاده و زمین‌ برخورد کرده است، اما تلفاتی در پی نداشته است.

در همین حال، منابعی در پنجشیر از آزاد و اذیت مردم به دست افراد طالبان خبر می‌دهند و می‌گویند که طالبان ده‌ها خانه و مدرسه را در استان پنجشیر به قرارگاه‌های نظامی بدل کرده‌اند و به بازداشت، شکنجه و قتل مردم اقدام می‌کنند.

در پی درگیری‌های شدید میان طالبان و نیرو‌های جبهه مقاومت در پنجشیر، اندراب، خوست و نهرین در ماه‌های مه، ژوئن و ژوییه، طالبان در یک هفته اخیر کمتر به نیروهای جبهه مقاومت حمله کرده‌اند.

در درگیری‌هایی که در این ماه‌ها میان طالبان و جبهه مقاومت رخ داد، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است. در عین حال، حمله‌های شدید طالبان به سنگرهای نیرو‌های جبهه مقاومت و محاصره این نیرو‌ها نیز به جان باختن حدود ۱۰ تن از نیروهای مقاومت در جنگ‌های رو در رو با طالبان انجامیده است.

بسیاری از نیروهای جبهه مقاومت ملی که از یک سال پیش تاکنون در بخش‌هایی از کشور علیه طالبان می‌رزمند، می‌گویند که ظلم و بی‌عدالتی‌ و فشارهای روزافزودن طالبان به مردم غیرنظامی در افغانستان، به ویژه زنان، سبب شده است تا سلاح بردارند و در کوهپایه‌های هندوکش به مبارزه علیه رژیم طالبان ادامه دهند.

بیشتر از جهان