فرمانده‌ گردان‌های شهدای الاقصی، در نابلس کشته شد

کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام آتش‌بس، درگیری میان ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در شهر نابلس شدت گرفت

نیروهای اسرائیلی پس از اطمینان از کشته شدن النابلسی، در بررسی خانه‌ او، مقدار زیادی مواد منفجره و سلاح پیدا کردند - timesofisrael

منابع خبری اسرائیل اعلام کردند که در جریان درگیری‌های روز سه‌شنبه، ۹ اوت، در شهر نابلس، ابراهیم النابلسی، فرمانده تحت تعقیب گردان‌های شهدای الاقصی، کشته شده است.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، نیروهای اسرائیلی روز سه‌شنبه خانه فرمانده‌ گردان‌‌های شهدای الاقصی در نابلس را محاصره کردند. در پی درگیری و تبادل آتش میان دو طرف، ابراهیم النابلسی که تلاش‌های قبلی برای دستگیری او بی‌نتیجه مانده بود، به همراه یک فلسطینی دیگر که رسانه‌ها نام او را اسلم السبح اعلام کرده‌اند، کشته شد.

این خبر را ارتش و سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) نیز تایید کردند. بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، نیروهای این کشور برای حمله به ساختمانی که النابلسی در آن مخفی شده بود، از موشک‌های شانه‌پرتاب استفاده کردند.

شین‌بت اضافه کرد که نیروهای اسرائیلی پس از اطمینان از کشته شدن النابلسی، در بررسی خانه‌ او، مقدار زیادی مواد منفجره و سلاح پیدا کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در خبری دیگر، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد درگیری‌های روز سه‌شنبه ۴۰ زخمی و سه کشته به جا گذاشته است. از این میان، حال چهار فلسطینی وخیم گزارش شد. گزارش‌های محلی نیز از درگیری شدید در منطقه حکایت دارد.

این عملیات کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن انجام شد که اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین پس از سه روز درگیری مسلحانه در نوار غزه و اطراف آن، آتش‌بس اعلام کردند اما گردان‌‌های شهدای الاقصی روز دوشنبه تهدید کردند که اگر اسرائیل دو تن از اعضای آنان را آزاد نکند، حملات را از سر می‌گیرند.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل می‌گوید ابراهیم النابلسی یکی از اعضای گروهی بود که اوایل سال ۲۰۲۲ چندین تیراندازی علیه سربازان و غیرنظامیان در کرانه باختری از جمله مقبره یوسف در حومه نابلس را ترتیب داد. در ماه فوریه، نیروهای اسرائیلی سه تن از اعضای گردان‌های شهدای الاقصی را در نابلس کشتند. ابتدا گمان می‌رفت النابلسی هم در جریان آن عملیات کشته شده است اما او بعدا در مراسم تشییع‌جنازه اعضای گروه خود دیده شد. از آن زمان، رسانه‌های فلسطینی النابلسی را به دلیل موفقیت‌های مکرر در فرار از چنگ اسرائیل چون یک قهرمان ستایش می‌کردند. با این حال مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که او همیشه هدف عملیات دستگیری در نابلس نبوده است.

گردان‌‌های شهدای الاقصی ائتلافی از شاخه نظامی جنبش فتح است و تاکنون با جهاد اسلامی فلسطین حملات مشترکی در کرانه باختری انجام داده است. این گردان‌ها از ده‌ها گروه مسلح در کرانه باختری و غزه تشکیل شده‌اند که رهبری آن‌ها به عهده فرماندهان محلی است.

بیشتر از جهان