فرمانده نیروی زمینی ارتش: پهپادهای پیشرفته داریم، به «کشورهای دوست» صادر می‌کنیم

کیومرث حیدری گفت پهپادهای ایران در «عملیات‌های دوردست و برون‌مرزی» به کار گرفته می‌شوند

حیدری گفت ایران آمادگی دارد به «کشورهای دوست تسلیحات و تجهیزات نظامی» صادر کند- عکس از قدس آنلاین

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران روز سه‌شنبه ۲۸ تیر، گفت ایران «پیچیده‌ترین پهپادها» را تولید کرده است و آمادگی صادرات تجهیزات نظامی را دارد. این در حالی است که در روزهای گذشته، کاخ سفید ایران را به افزایش همکاری نظامی با روسیه و قصد صدور پهپادهایش به این کشور متهم کرده است.

«کیومرث حیدری» صبح سه‌شنبه سرزده از پایگاه گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرستان شهرضا در استان اصهفان دیدار کرد و گفت: «همه رسته‌های نیروی زمینی ارتش که تشکیل‌دهنده چرخه دفاعی کشور هستند، از خودکفایی کامل برخوردارند.»

حیدری گفت ایران آمادگی دارد به «کشورهای دوست تسلیحات و تجهیزات نظامی» صادر کند، گرچه جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد. این مقام نظامی در مورد قدرت پهپادی ایران گفت: «ارتش ایران پیچیده‌ترین پهپاد‌ها را تولید کرده و این پهپاد‌ها در عملیات‌های دوردست و برون‌مرزی، شناسایی، انهدامی و رزمی به کار گرفته می‌شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نگرانی از قابلیت‌های موشکی و پهپادی ایران باعث شده است بسیاری از کشورهای منطقه، از اسرائیل گرفته تا کشورهای عربی، به فکر هماهنگی و همکاری بیشتر با یکدیگر باشند. آمریکا، که حضور نظامی قاطعی در منطقه دارد، از همکاری اسرائيل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در زمینه پدافند هوایی حمایت می‌کند. 

با وجود اینکه ایران ارسال پهپاد به روسیه را همواره انکار کرده است، هر روز جزئیات بیشتری در این مورد منتشر می‌شود؛ از جمله عکس‌های ماهواره‌ای که آمریکا منتشر کرد و بازدید مقام‌های نظامی روسیه از پایگاه هوایی کاشان را نشان می‌دهد. وب‌سایت «کریتیکال ترتز» روز دوشنبه گزارشی در مورد پهپادهای ایرانی که احتمالا به دست روسیه خواهد رسید منتشر کرده است که شاهد ۱۲۹ و شاهد ۱۹۱ را شامل می‌شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش گفت ۲۳ هزار خانه سازمانی برای ارتشی‌ها در دست ساخت است و تاکنون چهار هزار واحد تحویل کارکنان شده است. او گفت ۲۵ هزار واحد دیگر هم پیش‌بینی شده و هدف ارتش این است که همه کارکنان پیش از بازنشستگی صاحب خانه‌ شوند.