ماجرای درگیری خواهران منصوریان با پدر یک بازیکن جوانان

پس از درگیری در سالن ووشو فرد مهاجم پا به فرار گذاشت و به همدان رفت

جمعه شب ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخید که در آن یک مرد در مسابقات قهرمانی جوانان ایران وارد محل گرم کردن دختران شده بود و در حال درگیری با چند نفر از دختران ووشوکار بود. پس از گذشت دقایقی مشخص شد دو نفری که درحال درگیری با آن مرد بودند؛ خواهران منصوریان، معروف‌ترین ووشوکاران حال حاضر در ایران بودند. «سهیلا منصوریان» مربی ووشو و همچنین، «شهربانو منصوریان» مربی تیم ملی در تصاویر دیده می‌شدند.

خبرگزاری فارس در مورد ماجرای این درگیری نوشت پس از شکست یکی از بازیکنان حاضر در مسابقات، اعتراض‌هایی به نحوه داوری در آن بازی صورت می‌گیرد. در ادامه بحث پدر آن بازیکن وارد منطقه ممنوعه محل گرم کردن بازیکنان می‌شود و به اعتراض می‌پردازد. پس از لحظاتی بحث بالا می‌گیرد و پدر آن بازیکن اقدام به درگیری با افراد داخل رختکن می‌کند.

در ویدئوی منتشر شده از این درگیری مشخص است که فرد مهاجم اقدام به شکستن تجهیزات می‌کند و پس از آن باعث با خواهران منصوریان درگیر می‌شود و پس از درگیری درحالی که خواهران منصوریان به دنبال او می‌دویدند از سالن مسابقات خارج شد و پا به فرار گذاشت.

اما روایتی دیگر از این ماجرا منتشر شده است که بر اساس آن ظاهرا پدر یکی از دختران که فرزندش برابر شاگرد سهیلا منصوریان شکست خورده، به یک‌باره وارد سالن جنبی مسابقات که ورزشکاران در آن به گرم کردن مشغول بوده‌اند، می‌شود و پس از جر و بحث با حریف دختر خود، که شاگرد سهیلا منصوریان است؛ درگیری در سالن بالا می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در مورد علت حضور غیرقانونی پدر یکی از بازیکنان در محل گرم کردن بازیکنان گفت: «اعتراض به داوری در کار نبوده است و فرزند این فرد با اختلاف بالایی از حریف خود شکست می‌خورد و این اقدام در اعتراض به شکست فرزندش بوده است نه ناداوری. بگو مگویی بین دختر این فرد و حریف شکل می‌گیرد که این فرد دخالت می‌کند و کار به آنجا می‌کشد.»

بر اساس گزارش‌ها در این اتفاق حراست سالن با تاخیر در محل درگیری حاضر می‌شود و همین اتفاق باعث شدت گرفتن درگیری و دخالت خواهران منصوریان می‌شود. امیر صدیقی با اعلام اینکه کسی در این درگیری آسیب ندیده است اعلام کرد که فرد با ورود حراست و احتمال حضور پلیس از محل فرار کرد و به شهر همدان رفت.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد درگیری این فرد با خواهران منصوریان گفت: «خدا رو شکر که بزرگترهای تیم در آنجا حضور داشتند. خواهران منصوریان مربی‌های تیم ملی هستند و در آنجا برای استعدادیابی حضور داشتند. وقتی چنین اتفاقی را مشاهده می‌کنند سعی کردند از حریم بانوان دفاع کنند. خداروشکر دختران‌مان توانستند در آنجا از خودشان به خوبی دفاع کنند.»

اما فدراسیون وشوو نیز طی بیانیه‌ای در مورد این درگیری توضیح داد. فدراسیون در این بیانیه با توضیح حوادث اتفاق افتاده اعلام کرد کهدر کمیته انضباطی و محاکم قضایی این پرونده را پیگیری خواهد کرد. در این بیانیه آمده است:

«پدر یکی از ووشوکاران پس از اطلاع شکست فرزندش، با حضور غیرمجاز و غیرقانونی در سالن وارم آپ (محل گرم کردن ورزشکاران) به حریف و مربی حریفش حمله‌ور شد، شروع به هتاکی و فحاشی کرد و نسبت به نتیجه رقابت فرزندش اعتراض داشت که این مسئله باعث ایجاد درگیری و تنش در سالن مربوطه شد. شاهدان عینی شهادت داده‌اند هیچ ورزشکاری مرتکب تخلف نشده و فقط دختران ووشوکار در قبال این مهاجم از خودشان دفاع کردند. پس از ایجاد این درگیری، بلافاصله مسئولان برگزاری، مسئولان حراست حاضر در محل برگزاری، کادر برگزاری و نیروی انتظامی مداخله کردند و به این اتفاق پایان دادند. البته شخص مهاجم بلافاصله از محل متواری و ماجرا با حضور ماموران انتظامی به مراجع ذیربط گزارش شد. فدراسیون ووشو ضمن محکوم کردن حرکت و اقدام این فرد خاطی ضمن بررسی دقیق موضوع و دریافت گزارش‌های مربوطه با تشکیل کمیته انضباطی با خاطیان برخورد لازم را انجام خواهد داد و مراتب را از مجرای قضائی پیگیری می‌کند.»

مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو جوانان دختران، از صبح روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ به میزبانی آکادمی ملی ووشو در مجموعه آزادی اغاز شد که به گفته خبرگزاری فارس به علت این درگیری مسابقات نیمه تمام ماند. در این مسابقات بیش از ۲۷۰ ورزشکار شرکت کرده‌اند و از بین حاضران برای اردوی تیم ملی نیز استعدادیابی می‌شود.

بیشتر از ورزش