کامیلا: شاهزاده چارلز «تا مغز استخوان روستایی» است

به گفته دوشس کورنوال، ولیعهد بریتانیا در روستا شادتر و آسوده‌تر است

دوشس کورنوال به‌مناسبت تولد ۷۵ سالگی‌‌اش، سردبیر مهمان تازه‌ترین شماره مجله کانتری لایف بود‌ـ Chris Jackson/AFP

دوشس کورنوال گفت شاهزاده ولز وقتی در روستا است، به «آرامش واقعی» می‌رسد.

کامیلا در ادای احترامی شخصی به شاهزاده چارلز که در شماره جدید مجله «کانتری لایف» (Country Life) منتشر شد، شوهرش را یکی از قهرمانان زندگی روستایی خواند.

دوشس که به‌مناسبت تولد ۷۵ سالگی‌‌اش، سردبیر مهمان تازه‌ترین شماره این مجله بود، گفت روستا بخشی جدایی‌ناپذیر از «قلب و روح» پادشاه آینده است.

او نوشت: «شوهرم قلبا روستایی است و آن‌جا شادترین و آسوده‌ترین حال را دارد. روستا بخشی جدانشدنی از قلب و روحش است.»

«او چه زیر باران شدید پرچین‌کشی کند، چه مثل بزکوهی از تپه‌های سخت‌گذر و پرشیب هایلند بالا برود، در باغ درخت بکارد یا گیاهان عمارت هایگرو را هرس کند، آن‌جا است که احساس آرامش واقعی می‌کند.»

کامیلا با مهر و علاقه از «عشق همیشگی و عمیق» چارلز «به تمام چیزهای قدیمی و روستایی بریتانیایی» نیز سخن گفت.

او افزود: «دانش او نه فقط از کتاب‌ها، که از سال‌ها تجربه پرمشقت در پیمودن وجب به وجب زمین‌های روستایی، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، و از صحبت، گوش سپردن و احترام سرچشمه می‌گیرد. او به زبان روستا مسلط است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«او قهرمان و صدای مزرعه‌دارها و دیوارچین‌ها، چوپان‌ها و بافندگان، پنیرسازان، چوب‌تراش‌ها، سفالگران و آهنگران و مدافع پرشور هرچیز روستایی است.»

اما سوای عشق چارلز به روستا، دوشس کورنوال درباره «سمت تاریک‌تر» زندگی روستایی در بریتانیا هشدار داد.

کامیلا که علیه خشونت خانگی مبارزه می‌کند، در سرمقاله‌اش در این مجله نوشت: «متاسفانه این چکامه زندگی روستایی جنبه تاریکی هم دارد.»

«در این صفحات، من در پی کاوش موضوع‌های چالش‌برانگیز هم بوده‌ام: افزایش روزافزون جرائم در روستاها، کشمکش‌هایی که گریبان‌گیر مزارع خانوادگی است و شوربختانه می‌تواند به خودکشی منجر شود و شرایط خاص و دشوار کسانی که در مناطق دورافتاده با خشونت خانگی مواجه‌اند.»

«به‌ویژه در مورد آخر از صمیم قلب نگران‌ام: می‌دانم مجرمان اغلب از انزوای فیزیکی به نفع خود استفاده می‌کنند و در نواحی روستایی و به‌ویژه در جوامع درهم‌تنیده‌ای که همه یکدیگر را می‌شناسند و خدمات حمایتی ممکن است محدودتر باشد، درخواست کمک برای قربانیان دشوارتر است.»

«البته قطعا جای امیدواری وجود دارد و شرایط‌مان هرطور که باشد، هرکدام از ما می‌توانیم برای کمک گام‌هایی برداریم. همگی می‌توانیم با گوش دادن و صحبت در مورد این جرم اغلب پنهان، نقشی ایفا کنیم.»

مجله کانتری لایف ۱۲۵ سالگی‌اش را با کامیلا به‌عنوان سردبیر مهمان، جشن می‌گیرد. در این شماره عکس‌هایی از او منتشر شده که دوشس کمبریج گرفته است.

کیت میدلتون برای این مجله از پیاده‌روی مادر همسرش در میان گل‌های فراموشم مکن و نشستنش روی نیمکت خانه روستایی‌اش در ریمیل در ویلتشر عکس گرفته است.

شماره ویژه دربار مجله کانتری لایف که سردبیر مهمان داشت، چهارشنبه ۱۳ ژوییه منتشر شد. مستند شبکه آی‌تی‌وی به نام «زندگی روستایی کامیلا» که چندوچون سردبیری او را به تصویر می‌کشد، چهارشنبه ساعت ۹ شب پخش می‌شود.

گزارش تکمیلی در پی‌ای

© The Independent

بیشتر از زندگی