در روزهای گرم تابستان چه لباس‌هایی بپوشیم 

نوع لباسی که می‌پوشید، بر چگونگی گردش هوا روی پوست بدن تاثیر می گذارد

لباس‌هایی بپوشید که تا حد امکان پوست را بپوشاند تا از آسیب دائمی پوست محافظت شود-KIM Won Jin / AFP

پایین نگه داشتن دمای بدن در روزهای گرم تابستان، مخصوصا برای کسانی که مجبورند ساعاتی از روز را در فضای باز باشند، یکی از چالش‌های اصلی در زندگی روزمره است. 

نوع لباسی که می‌پوشید، بر چگونگی گردش هوا روی پوست بدن تاثیر می گذارد و نیز اجازه می‌دهد که گرما و رطوبت (عرق) راحت‌تر تبخیر شود، یا دشوارتر. اگر عرق نتواند از پوست تبخیر شود، هم دمای پوست و هم ناراحتی افزایش می یابد. بخش سلامت وزارت بهداشت استرالیا توصیه کرده است که برای جلوگیری از گرمازدگی و لطمه‌های همیشگی پوستی، نکاتی را در منزل و محیط بیرون رعایت کنید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فضای دربسته و داخل منزل 

زمان حضور در خانه، تا حد امکان کمتر لباس بپوشید. پوشاک سبک، گشاد، و با رنگ روشن انتخاب کنید. لباس‌های گشاد جلو گردش هوا را نمی‌گیرند و پارچه‌های روشن، نور و گرما را منعکس می‌کنند. این  دو مورد بدن را خنک‌تر نگه می‌دارد.

از پارچه‌های الیاف طبیعی استفاده کنید. پنبه، کتان، و ابریشم بهترین عملکرد را در جذب عرق دارند و می‌گذارند که پوست راحت‌تر تنفس کند. الیاف مصنوعی گرما را در خود نگه می‌دارند و با جذب کمتر عرق، دمای بدن را افزایش می‌دهند.

لباس‌های تنگ و سنگین با رنگ تیره، نپوشید.

کار و پیاده‌روی در فضای باز در گرمای شدید

لباس‌هایی بپوشید که تا حد امکان پوست را بپوشاند تا از آسیب دائمی پوست محافظت شود.

از لباس‌های آستین‌‌بلند و شلوار و دامن گشاد با پارچه‌ سبک برای محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید.

برای محافظت از صورت، سر، گردن و گوش‌های خود در برابر نور خورشید، کلاهی با لبه‌های پهن (حداقل ۷.۵ سانتی‌متر عرض) بر سر بگذارید. کلاه «اوج» ( شبیه کلاه سربازها و درجه‌داران ارتش) انتخاب مناسبی نیست.  حتما عینک آفتابی به چشم بزنید و از کرم‌های محافظ در برابر نور خورشید استفاده کنید. 

اگر در هوای گرم به دلایلی مثل ورزش‌، موتورسواری، یا پوشش ایمنی محل کار، مجبورید  لباس‌های سنگین بر تن داشته باشید، زمانی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید، درآوردن آن‌ها را به تعویق نیندازید.

بیشتر از زندگی