محمود عباس در رام‌الله با وزیر دفاع اسرائیل دیدار کرد

دیدار و تماس‌های مقام‌های ارشد فلسطین و اسرائيل به‌ندرت انجام می‌شود. محور این گفت‌وگوهای کم‌شمار نیز عمدتا هماهنگی‌های امنیتی است

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد فلسطینی‌ها خواهان برکناری یا کناره‌گیری محمود عباس‌اند - ABBAS MOMANI / AFP

در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، به منطقه، روز پنج‌شنبه بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در رام‌الله دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار و تماس‌های مقام‌های ارشد فلسطین و اسرائيل به‌ندرت انجام می‌شود. محور این گفت‌وگوهای کم‌شمار هم عمدتا «هماهنگی‌های امنیتی» یا مسائل اقتصادی عنوان می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد جمعه ۱۷ تیرماه در گزارشی نوشت بنی گانتز و محمود عباس، درباره مسائل امنیتی سفر پیش روی جو بایدن به منطقه گفت‌وگو کردند.

قرار است رئیس‌جمهوری آمریکا در این سفر با مقام‌های ارشد هر دو طرف دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

بیش از یک دهه است که روند صلح میان فلسطین و اسرائيل، یا دسترسی به یک راه‌حل صلح‌آمیز پایدار، متوقف شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر خود به منطقه سعی می‌کند چشم‌انداز تیره صلح را بار دیگر روشن‌ و قابل دسترس نشان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت اسرائيل در بیانیه رسمی خود، گفت‌وگوی پنج‌شنبه وزیر دفاع این کشور با محمود عباس را «مثبت» ارزیابی کرد. در بیانیه دولت اسرائيل قید شده که طرف‌ها بر سر ادامه «همکاری‌های امنیتی» با هم توافق کردند.

حسین الشیخ، یکی از دستیاران ارشد محمود عباس، نیز درباره دیدار رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر دفاع اسرائيل، نوشت محمود عباس در دیدارش با بنی گانتز بر روی جلوگیری از اقداماتی که شرایط فعلی را بدتر کند تاکید کرد.

انتظار می‌رود بنی گانتز تا انتخابات ماه نوامبر اسرائيل همچنان وزیر دفاع بماند و به‌عنوان نماینده دولت اسرائیل برای هر گفت‌وگوی احتمالی با محمود عباس اقدام کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نزدیک ۸۰ درصد فلسطینی‌ها خواهان برکناری یا کناره‌گیری محمود عباس‌اند.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، بخشی از مخالفت‌ها با محمود عباس به‌سبب نزدیکی او به مقام‌های اسرائیلی است. عباس سال گذشته نخستین انتخاب فلسطین، پس از ۱۵ سال را لغو کرد.

بیشتر از جهان