برج ایفل به‌شدت نیاز به تعمیر دارد

به گفته کارشناسان، این بنای تاریخی در وضعیت بدی قرار دارد و زنگ زده است

این برج معروف یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در جهان است - JOEL SAGET / AFP

بر اساس برخی گزارش‌های محرمانه که به مجله فرانسوی ماریان رسیده است، برج ایفل حسابی زنگ‌زده است و به تعمیرات اساسی نیاز دارد؛ با این حال تا قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این برج مشهور با تخصیص بودجه‌ای ۶۰ میلیون یورویی، فقط رنگ‌ خواهد شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این برج معروف ۳۲۴ متری پاریس که گوستاو ایفل در اواخر قرن نوزدهم آن را ساخت، یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در جهان است که هر سال پذیرای حدود شش میلیون بازدیدکننده است.

حالا گزارش‌های محرمانه کارشناسان حاکی از آن است که این بنای تاریخی در وضعیت بدی قرار دارد و به‌شدت زنگ‌زده است. یکی از مدیران برج ایفل که نخواست نامش فاش شود، گفت: «اگر گوستاو ایفل برج را می‌دید، سکته می‌کرد.»

با این حال شرکتی که مسئولیت نظارت و مراقبت از برج ایفل را بر عهده دارد، در این زمینه اظهار نظر نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برج با هزینه ۶۰ میلیون یورو برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ آماده‌ و رنگ‌آمیزی می‌شود و در واقع بیستمین بار است که آن را رنگ می‌کنند. این عملیات بزرگ بازسازی در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و قرار بود تا قبل از سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. بنا بود حدود ۳۰ درصد از برج بازسازی اساسی شود و دو لایه جدید روی آن بگذارند؛ اما تاخیر در کار ناشی از همه‌گیری کووید و وجود سرب در رنگ قدیمی، سبب شد تنها پنج درصد این طرح محقق ‌شود.

برج ایفل از ۱۸ هزار قطعه فلزی ساخته شده که با دو و نیم میلیون پرچ به هم متصل شده‌اند و نوسازی آن، پروژه‌ای زمان‌بر است.

دلیل دیگر اساسی بازسازی نشدن ایفل این است که مسئولان آن به تعطیلی طولانی‌مدت و صرف‌نظر از درآمد کلان این برج، تمایلی ندارند.

برج ایفل زمانی که برای اولین بار برای «نمایشگاه جهانی»‌ سال ۱۸۸۹ ساخته شد، قرمزرنگ بود؛ اما در سال ۱۹۰۷، همان‌طور که آقای ایفل دوست داشت، با لایه‌‌ای از رنگ «قهوه‌ای مایل زرد» پوشیده شد.

این نماد کشور فرانسه در پس‌زمینه مسابقه سه‌گانه ورزشی (مسابقه استقامتی ترکیبی از دو، شنا و دوچرخه‌سواری) و همچنین مسابقات شنا در فضای باز حضور خواهد داشت. المپیک تابستانی ۲۰۲۴ قرار است در پاریس برگزار شود.

بیشتر از جهان