نرخ بیکاری در عربستان سعودی به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۸ رسید

داده‌های اقتصادی عربستان سعودی نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال جاری، نرخ بیکاری در عربستان سعودی کمی بیش از ۱۰٪ بوده است

نرخ بیکاری در میان مردان در عربستان سعودی در حال حاضر ۵.۱٪ و در میان زنان ۲۰.۲٪ است Fayez Nureldine / AFP

همزمان با افزایش بهای انرژی و تداوم رشد اقتصادی در عربستان سعودی، نرخ بیکاری در این کشور به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۸ رسید. سال ۲۰۰۸ سال شروع بحران مالی اقتصادی جهانی است و بسیاری از کشورها در وضعیت رکود قرار گرفتند.

داده‌های اقتصادی عربستان سعودی نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال جاری، نرخ بیکاری در عربستان سعودی کمی بیش از ۱۰٪ بوده است.

برابر آمارهای ارائه شده، نرخ کلی بیکاری در میان شهروندان سعودی در سه‌ماهه اول سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۱.۶٪ کم‌تر شده است.

خبرگزاری بلومبرگ روز پنج‌شنبه نهم تیرماه در گزارشی به نقل از اداره کل آمار سعودی نوشت نرخ بیکاری در میان مردان سعودی در حال حاضر ۵.۱٪ و در میان زنان ۲۰.۲٪ است.

بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش روز پنج‌شنبه خود نوشت اقتصاد عربستان سعودی در سه ماهه اول امسال، در مجموع نزدیک به ۱۰٪ رشد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌‌نوشته بلومبرگ، رشد اقتصادی عربستان سعودی به طور مشخص برآمده از افزایش تولید نفت و افزایش بهای انرژی در جهان است.

داده‌های اقتصادی اداره آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد علاوه بر بخش انرژی، بخش غیرنفتی اقتصاد سعودی نیز در همین مدت ۳.۷٪ رشد کرده است.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا بخش غیرنفتی اقتصاد خود، به طور مشخص گردشگری و میراث فرهنگی، را تقویت و فرصت‌های جدید شغلی در این حوزه‌ها ایجاد کند.

در اواسط سال ۲۰۲۰، در میانه همه‌گیری ویروس کرونا، نرخ بیکاری در عربستان سعودی به بیش از ۱۵٪ رسید.

داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که از میانه سال ۲۰۲۰ تا کنون نرخ بیکاری در عربستان سعودی تقریبا هر سه ماه، کاهش یافته است.

بیشتر از اقتصاد