نخستین سفر خارجی ولادیمیر پوتین پس از حمله به اوکراین

رییس‌جمهوری روسیه در هفته پیش رو به ترکمنستان و تاجیکستان سفر می‌کند

حمله روسیه به اوکراین تا کنون هزاران کشته و میلیون‌ها آواره برجا گذاشت- Sputnik/Mikhail Metzel/Kremlin via REUTERS

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، ‌رئیس‌جمهوری این کشور در روزهای آینده به دو کشور کوچک عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق سفر می‌کند.

سفر پوتین به تاجیکستان و ترکمنستان در آسیای میانه، اولین سفر خارجی رییس‌جمهوری روسیه پس از صدور فرمان حمله به اوکراین به شمار می‌رود.

حمله روسیه به اوکراین که بیست‌و‌چهارم فوریه انجام شد. این جنگ که همچنان ادامه دارد تا کنون هزاران  کشته و میلیون‌ها آواره برجاگذاشته است. این حمله کشورهای غربی را بر آن داشت تا تحریم‌های اقتصادی و مالی سنگینی علیه روسیه اعمال کنند؛ اقدامی که به گفته پوتین دلیلی است برای ایجاد مناسبات اقتصادی قوی‌تر با کشورهایی مانند چین، هند و ایران.

کانال یک تلویزیون روسیه اعلام کرد که پوتین در هفته پیش رو به ترکمنستان و تاجیکستان سفر می‌کند و بعد قرار است در مسکو میزبان جوکو ویدودو، رئيس‌جمهوری اندونزی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین در دوشنبه با امامعلی رحمان، متحد نزدیک روسیه و دیرپاترین رهبر تاجیکستان ملاقات خواهد کرد.

پوتین در عشق‌آباد در نشست کشورهای حوزه دریای خزر شرکت خواهد کرد. مقامات آذربایجان، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان نیز در این نشست حاضر خواهند بود.

از سویی، سخنگوی مجلس دومای روسیه روز یکشنبه به تلویزیون بلاروس گفت که پوتین قصد دارد در پایان ماه ژوئن، در سفری دو روزه به شهر گرودنو در بلاروس برود تا با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس ملاقات کند.

آخرین سفر خارجی رسمی پوتین، دیدار او از پکن در اوایل فوریه بود. در جریان این سفر پوتین و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین از پیمان دوستی «نامحدود» پرده‌برداری کردند.

بیشتر از جهان