واکنش ستاره‌ها به لغو قانون سقط جنین در آمریکا

کیم کارداشیان: «در آمریکا، حقوق اسلحه از زنان بیشتر است.»

انجام سقط جنین در برخی ایالت‌های آمریکا پس از هفته پانزدهم بارداری ممنوع اعلام شده است - Instagram/abortion_rightsuk

بیلی آیلیش، تیلور سوئیفت هری استایلز، کیم کارداشیان و بسیاری دیگر از ستاره‌ها به تصمیم آمریکا برای لغو قانون سقط جنین انتقاد کردند

تصمیم دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغو قانون «رو در مقابل وید» (Roe V. Wade) مصوبه سال ۱۹۷۳، به معنای آن است که اکنون انجام سقط جنین در تعدادی از ایالت‌های آمریکا غیرقانونی است.

برخی ستارگان مطرح دنیای سرگرمی به این شرایط واکنش نشان دادند و نارضایتی و خشم خود را در صفحات اجتماعی‌شان با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصمیم روز جمعه، ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ دیوان عالی آمریکا که شباهت زیادی به تصمیمات و قوانین رو به عقب حکومت ایران دارد، در نتیجه تلاش بی‌وقفه محافظه‌کاران و قضات راست‌گرای آمریکایی که جز برگشت به عقب چیزی از آن نمی‌توان تعبیر کرد حاصل شد.

حالا که قوانین مربوط به موضوع سقط جنین به سطح ایالتی بازگشته است، زنان در برخی ایالت‌های آمریکا در صورت سقط جنین می‌توانند مجرم شناخته شوند و مورد پیگرد قرار بگیرند.

ازجمله ستارگانی که سریعا به این تصمیم دیوان عالی واکنش نشان داده‌اند، تیلور سوئیفت، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای ۳۲ ساله آمریکایی است که در صفحه توییترش رو به بیش از ۹۰ میلیون دنبال‌کننده نوشت: «من به معنای واقعی کلمه از این‌که به اینجا رسیده‌ایم وحشت‌زده‌ام، آن‌هم بعد از چندین دهه مبارزه برای احقاق حقوق زنان در مورد بدن‌هایی که به خودشان تعلق دارد. تصمیم امروز، ما را از آن {حق} محروم کرده است.»

از سوی دیگر، وایولا دیویس، بازیگر سرشناس و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «حصارها» در توییتی نوشت: «و این‌گونه.... همه‌چیز خراب شد. اکنون ما بیش از هر زمان دیگر باید از صدا و قدرتمان استفاده کنیم! ما مردم.»

بیلی آیلیش، ستاره ۲۰ ساله پرطرفدار آمریکایی، جمعه‌شب ۲۴ ژوئن، با معرفی آهنگ تازه خود به نام «قدرت تو» در جشنواره گلاستونبری بریتانیا درباره لغو قانون ۱۹۷۳ گفت: «آهنگی که داریم روی آن کار می‌کنیم به نظرم یکی از آهنگ‌های دوست‌داشتنی که نوشته‌ایم باشد و در مورد مفهوم قدرت و این‌که همیشه باید یادمان باشد که از آن سوءاستفاده نکنیم است. و امروز واقعا، واقعا روز سیاهی برای زنان آمریکا به‌حساب می‌آید. فقط در همین حد می‌توانم بگویم، چون در حال حاضر بیشتر از این نمی‌توانم به آن فکر کنم.»

بر اساس قانون وضع‌شده جدید، انجام سقط جنین در برخی ایالت‌های آمریکا پس از هفته پانزدهم بارداری ممنوع اعلام شده است.

هری استایلز، خواننده ۲۸ ساله آمریکایی نیز در حمایت از زنان ایالات متحده در توییتر خود نوشت: «امروز واقعا برای مردم آمریکا حالم خراب است. سری به دوستانتان بزنید و مراقب یکدیگر باشید. ما همه در یک قایق نشسته‌ایم. این تازه اول مبارزه است. امروز چه روز تاریکی بود برای آمریکا.»

در این بین، کیم کارداشیان، ستاره میلیاردر مجموعه‌های واقع‌نما، در استوری صفحه اینستاگرامش رو به ۳۲۰ میلیون مخاطب شوک خود را این‌گونه بیان کرد: «در آمریکا، حقوق اسلحه از زنان بیشتر است.»

اما این تنها ستارگان دنیای سرگرمی نبودند که به این تصمیم واکنش نشان دادند؛ تصمیمی که با ارائه پیش‌نویس ساموئل آلیتو، از قضات محافظه‌کار دیوان عالی آمریکا، در اواخر آوریل ۲۰۲۲، آغاز شد و سروصدای زیادی به پا کرد. حالا نیز با قطعی شدن آن، واکنش‌های بیشتری را برانگیخته است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر ۵۸ ساله بریتانیا نیز از تصمیم دادگاه عالی آمریکا انتقاد کرد: «من فکر می‌کنم این گامی بزرگ در بازگشت به عقب است.»

بیشتر از زندگی