برآورد احتمال مرگ در هفت سال آینده با آزمایش فلامینگو

باید مانند فلامینگو، بدون کفش و جوراب روی یک پا بایستید و در حالی که پای دیگر را در هوا نگه‌داشتید، سر به حالت عمودی باشد و دست‌ها کنار بدن قرار بگیرند

افراد مردود در «تست فلامینگو» بیشتر در معرض ابتلا به دیابت‌اند و شمار بیشتری از آنها از اضافه وزن رنج می‌برند-REUTERS/CHARLES PLATIAU

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد، افراد میانسالی که نمی‌تواند به‌مدت ۱۰ ثانیه روی یک پا، تعادل خود را حفظ کنند، ممکن است طی هفت سال آینده، به دلیل مشکلات ناشی از بیماری‌های مختلف، جان خود را از دست بدهند.

پژوهشگران از ۱۷۰۲ میانسال برزیلی، ۵۱ تا ۷۵ سال خواستند آزمایش معروف به «تست فلامینگو» را انجام دهند و بعد وضعیت سلامتی آنها را طی سال‌های بعد ارزیابی کردند و به نتایج جالبی رسیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت کنندگان در این آزمایش باید مانند فلامینگو، بدون کفش و جوراب روی یک پا بایستند، در حالی که پای دیگر خود را در هوا بالا نگه داشته‌اند. در این آزمایش، شرکت‌کننده باید دستان و بازوهای خود را هم در کنار بدن نگاه دارند و سر خود را نیز به حالت عمودی صاف نگاه دارد.

بر اساس داده‌های پژوهشی که روز چهارشنبه اول تیرماه در مجله «پزشکی ورزشی بریتانیا» منتشر شد با افزایش سن، انجام «تست فلامینگو» دشوارتر می‌شود.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، بیش از نیمی از شرکت کنندگان ۷۱ تا ۷۵ سال از انجام موفق «تست فلامینگو» ناتوانند. در حالی که ۹۵ درصد شرک‌کنندگان ۵۱ تا ۵۵ سال می‌توانند دست‌کم به‌مدت ۱۰ ثانیه، تعادل خود را حفظ کنند.

افراد مردود در «تست فلامینگو»  بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند و شمار بیشتری از آنها از اضافه وزن رنج می‌برند.

بیشتر از علوم