ویدیوی تبلیغاتی فیلم «بلوند» منتشر شد

شهرت چیزی بود که مریلین مونرو را به بزرگ‌ترین ستاره جهان تبدیل کرد و نورما جین را به نامرئی‌ترین فرد

نتفلیکس، روز پنجشنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ نخستین آگهی تلویزیونی فیلم جنجالی «بلوند» را که درباره زندگی مشهورترین نماد جنسی جهان، مرلین مونرو، است منتشر کرد.

این فیلم، به کارگردانی اندرو دومینیک، بر اساس کتابی به همین نام از جویس کارول اوتس و بازی آنا دی‌‌آرماس در نقش ستاره مشهور هالیوود، با وجود آنکه هنوز روی پرده سینماها نرفته است، اما به دلیل دریافت رتبه ان-سی ۱۷ در بریتانیا و ممنوعیت فروش بلیت به افراد زیر ۱۷ سال، نقل محافل شده است.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این آگهی تلویزیونی که نوید فیلمی شگفت‌انگیز را می‌دهد، ستاره هالیوود را می‌بینیم که جلوی آینه نشسته و آرایشگرش در حال آرایش او است. مریلین مونرو با بازی آنا دی‌آرماس در ابتدا چهره‌ای گریان دارد، چهره‌ای که از او دیده نشده است. مریلین با چهره‌ای اشک‌آلود دعا می‌کند «او» بیاید و هرگز ترکش نکند. بعد از آنکه آرایشگر کار آرایش صورتش را به پایان می‌برد، بیننده با چهره خندانی مواجه می‌شود که همیشه در عکس‌ها و فیلم‌های مریلین دیده بود. شاید بعد از دیدن این چهره خندان بتوان حدس زد که منظور از «او» چه کسی بوده است؛ نقابی به نام مریلین مونرو.

فیلم «بلوند»، با محو کردن مرز بین داستان و واقعیت، زندگی پیچیده ستاره سینمای دهه ۱۹۵۰ آمریکا را با دقت و موشکافی بی‌نظیری به تصویر می‌کشد. واقعیت چهره‌ای که با چشمانی بشاش و لبی خندان، موهای طلایی، آرایش غلیظ یکسان همیشگی و سبک ویژه صحبت در میان مردم و روی پرده سینماها با نام «مریلین مونرو» شناخته می‌شد، اما پوششی بر زندگی خصوصی فردی با موهای طبیعی تیره به نام «نورما جین» با گذشته و حالی پر مشقت و دلی پردرد بود.

دی‌آرماس در گفت‌وگو با نتفلیکس گفت: «ما برای یک‌ سال هر روز و در هر روز ساعت‌ها روی این فیلم کار کردیم. من رمان جویس را خواندم و صدها عکس، فیلم، نوار و هرچه دستم رسید را دیدم و مطالعه کردم. هر صحنه از این فیلم از یک عکس واقعی الهام گرفته شده است ... {از خود می‌پرسیدیم} اینجا نورما جین (مریلین مونرو) چه احساسی داشت؟ می‌خواستیم جنبه انسانی داستان او را بازگو کنیم. شهرت چیزی بود که مریلین مونرو را به بزرگ‌ترین تصویر از یک ستاره در پیش چشم جهان و از سوی دیگر، نورما جین را به نامرئی‌ترین فرد تبدیل کرد.

بر اساس اعلام شبکه نتفلیکس، فیلم «بلوند» روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ روی پرده سینماها خواهد رفت.

بیشتر از فیلم