شاهزاده رضا پهلوی خواهان توقف اعدام‌های غیرقانونی در ایران شد

تنها طی دو هفته گذشته نزدیک به ۵۰ تن به اتهام‌های مختلف در زندان‌های سراسر کشور اعدام شدند

شاهزاده رضا پهلوی: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت این را دارد که پس فروپاشی جمهوری اسلامی، به یکی از مراکز اصلی توسعه اقتصادی تبدیل شود-Tim SLOAN / AFP

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به موج تازه اعدام‌ها در ایران، خواهان توقف «اعدام‌های غیرقانونی و ظالمانه» در سراسر ایران، از جمله در استان سیستان‌وبلوچستان، شد.

برآوردهای سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد تنها طی دو هفته گذشته نزدیک به ۵۰ تن به اتهام‌های مختلف در زندان‌های سراسر کشور اعدام شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده دست‌کم ۱۲ تن از اعدام‌شدگان بلوچ و در زندان‌‌های کرمان و سیستان‌و‌بلوچستان اعدام شدند.

برابر آمارهای منتشر شده، از ابتدای سال میلادی جاری، شمار اعدام‌ها در ایران، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از یک‌ونیم برابر افزایش یافته است.

شاهزاده رضا پهلوی، در بخش دیگری از پیام روز پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ خود در شبکه اجتماعی توییتر، با اشاره به شخصیت‌های اسطوره‌های ایرانی، نوشت استان سیستان و بلوچستان ظرفیت این را دارد که پس فروپاشی جمهوری اسلامی، به یکی از مراکز اصلی توسعه اقتصادی تبدیل شود.

به‌نوشته شاهزاده رضا پهلوی «سرزمین سام نریمان و رستم دستان، این پتانسیل را دارد تا در فردای پس از جمهوری اسلامی، با کوشش دولت، متخصصان و مردم منطقه به یکی از قطبهای تجارت دریایی، انرژی و گردشگری ایران بدل شود.»