فرار نیروهای داعش از زندان پس از بمباران شمال سوریه

با آغاز عملیات، زنان وابسته به داعش با چوب و سنگ به دفاتر امنیتی حمله کردند

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و وزیر دفاع ترکیه در حال تماشای عملیات حمله به کردها در شمال سوریه. EPA

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) گفت که پنج شبهنظامی داعش پس از گلوله باران ترکیه، از زندانی در شمال سوریه خارج شده اند.

مروان قامشلو گفت، بازداشت شدگان از زندانی در شهر قامیشلی فرار کردند.

در همین حال، با آغاز حملات ترکیه و وقوع ناآرامی در اردوگاهی در منطقه، زنان وابسته به داعش با چوب و سنگ به دفاتر امنیتی حمله کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای قامشلو گفت که ناآرامی ها در اردوگاه الحول در بخش خارجی ها آغاز شد و نسبت به حوادث قبلی در این اردوگاه تعداد بیشتری از مردم را درگیر کرد.

وی افزود: «زنان [داعش] علیه نیروهای امنیتی داخلی در الحول قیام کردند، چادرها را آتش زدند و با سنگ و چوب به دفاتر اداری و امنیتی آنجا حمله کردند».

ویدئویی از این آشوب و ناآرامی که از فاصله دور فیلمبرداری شده و توسط SDF منتشر شده است، نشان می دهد که حدود 20 زن سراپا محجبه در فضای باز می دوند و چند مرد در تعقیب آنها هستند.

این درحالی است که داعش مسئولیت حمله با ماشین بمب گذاری شده را در قامیشلی بر عهده گرفت؛ حمله ای که به کشته شدن سه نفر منجر شد.

روز پنجشنبه، یک مقام کرد هشدار داد که بازداشت شدگان داعش می توانند از زندان فرار کنند زیرا نیروهای امنیتی به رهبری کردها مجبور به مقابله با حمله ترکیه می شوند، و توانایی آنها برای محافظت از بازداشت شدگان تضعیف می شود.

روز سوم پس از آنکه آنکارا با گذشتن از مرز حمله ی زمینی را علیه مبارزان کرد آغاز کرد، نیروهای ترکیه عمیق تر وارد خاک سوریه شدند.

با تشدید انتقادهای بین المللی از این حمله، هزاران غیرنظامی از خشونت گریختند.

گزارش می شود که از آغاز این عملیات حداقل 9 غیرنظامی در ترکیه و بیشتر از این در سوریه کشته شده اند و سازمان ملل تخمین می زند که حداقل 100 هزار نفر آواره شده اند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent