فروش مچ‌بندهای مربوط به دادگاه جانی دپ و امبر هرد به قیمت چهار هزار دلار در ای‌بِی

یکی از فروشندگان نوشت: «این بخشی از تاریخچه فرهنگ افراد مشهور است»

هیئت‌منصفه هرد را در هر سه مورد افترا به دپ گناهکار اعلام کرد- ISABEL INFANTES / AFP

تعدادی از تماشاگرانی که در جلسات دادگاه پرونده افترا جانی دپ و امبر هرد در بخش فیرفکس، ویرجینیا شرکت کرده بودند، مچ‌بندهای کاغذی خود را در اینترنت به فروش گذاشته‌اند.

در این دادگاه که تبلیغات زیادی درباره آن شده بود و به‌ خصوص تعداد زیادی از طرفداران دپ را به خود جلب کرده بود، ماموران دادگاه بخش فیرفکس برای کنترل جمعیت حاضر در جلسات محاکمه به توزیع مچ‌بندهایی اقدام کردند.

چند نفر از افرادی که توانستند در دادگاه حضور یابند، اکنون این مچ‌بندهای کاغذی رنگی و یکبار مصرف را - که مهر تاریخ ورود دارند - در وب‌سایت‌های حراجی مانند ای‌بی (eBay) به قیمت تا پنج هزار دلار (چهار هزار پوند) به فروش گذاشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از فروشندگان که مچ‌بند آبی‌رنگ روز بیستم دادگاه را با قیمت آغازین ۴۹۹۹ دلار (۳۹۹۸ پوند) به مزایده گذاشته است، نوشت: «این بخشی از تاریخچه فرهنگ افراد مشهور است.» او در ادامه وضعیت مچ‌بند را به‌ تفصیل شرح داده است: «برای درآوردن مچ‌بند از دستم آن را بریدم، نمی‌توانید بدون استفاده از چسب کاغذی یا چسب مایع آن را دوباره بچسبانید. هرچند به نظر من باید آن را قاب گرفت.» در زمان نگارش این خبر، هنوز هیچ پیشنهادی خریدی برای این کالای خاص وجود نداشت.

یک مچ‌بند سفید مربوط به روز شانزدهم دادگاه در حال حاضر شش پیشنهاد خرید دارد. فروشنده آن در مورد کالای فروشی نوشت: «فروشنده بیرون از دادگاه منتظر ماند تا در بخش تماشاچیان صندلی گیر بیاورد و بتواند دادگاه دپ علیه هرد را مستقیما تماشا کند.»

بازیگر فیلم دزدان دریایی کارائیب از همسر سابقش، امبر هرد، به دلیل اتهام آزار جنسی به او در مقاله‌ای درباره خشونت خانگی در واشینگتن‌ پست در سال ۲۰۱۸ شکایت کرد. هرد نیز شکایت متقابل کرده بود و دادگاه این هفته با رای هیئت‌منصفه در مورد ادعاهای افترا که اساسا به نفع دپ بود، به پایان رسید.

هیئت‌منصفه هرد را در هر سه مورد افترا به دپ گناهکار اعلام کرد و او به پرداخت ۱۰ میلیون دلار (هشت میلیون پوند) غرامت و پنج میلیون دلار (چهار میلیون پوند) خسارت کیفری به دپ محکوم شد. برای هرد نیز مبلغ دو میلیون دلار (۱.۶ میلیون پوند) غرامت در نظر گرفته شد، اما خسارت کیفری نداشت.

فروش دوباره مچ‌بندهای دادگاه با ‌عنوان نوعی یادگاری فیلم، اولین بار توسط تی‌ام‌زد (TMZ) گزارش شد.

© The Independent

بیشتر از جهان