جشن جوبیلی پلاتینیوم؛ روز موسیقی و آواز

این رویداد بزرگ با حضور هزاران نفر به صورت زنده از بی‌بی‌سی پخش شد

جشن بزرگی، روز چهارم ژوئن ۲۰۲۲ و در سومین روز از چهار روز تعطیلات رسمی بریتانیا به مناسبت هفتادمین سال تاجگذاری ملکه، با حضور اعضای خانواده سلطنتی و همچنین مشهورترین چهره‌های دنیای موسیقی و رقص در کاخ باکینگهام برگزار شد.

این رویداد بزرگ، با حضور هزاران نفر به‌ صورت زنده از بی‌بی‌سی پخش شد و میزبان اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، ازجمله شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج، همسرش کیت میدلتون، دوشس کمبریج و فرزندانشان شاهزاده جورج و شاهدخت شارلوت بود که تمام طول مدت اجرای کنسرت‌ها لبخند به لب داشتند و گاه با ترانه‌ای که اجرا می‌شد همخوانی می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه ملکه الیزابت در این مهمانی حضور نداشت، اما پبش از آغاز جشن، تصاویر ضبط‌شده‌ای از او که همراه با عروسک پدینگتون، پادشاه خرس‌ها، به صرف چای مشغول بود و مراسم را از تلویزیون تماشا می‌کرد، برای هزاران نفر تماشاچی مشتاق روی نمایشگرهای بزرگ بیرون کاخ پخش شد‌. آنچه مردم را بیشتر به وجد آورد این بود که ملکه الیزابت دوم و خرس پدینگتون هماهنگ با ضرب‌آهنگ We Will Rock You که آدام لمبرت با همراهی ۳۴ نوازنده درام سلطنتی نیروی دریایی آن را اجرا کرد، قاشق‌هایشان را به فنجان می‌زدند.

آهنگ مذکور در اصل از گروه راک بریتانیایی کوئین با خوانندگی و ترانه‌سرایی فردی مرکوری در سال ۱۹۷۷ منتشر شد و میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان پیدا کرد. 

ستارگان درخشان دیگری هم در این مراسم حضور داشتند که با اجراهایشان به مراسم جلوه خاصی بخشیدند؛ التون جان، آلیشیا کیز، هانس زیمر، دوران دوران و آندریا بوچلی که هر کدام با ترانه‌ها و آهنگ‌های ماندگارشان یادآور خاطرات زیبایی بوده‌اند.

از دیگر اعضای خانواده سلطنتی که در این جشن حضور داشتند می‌توان به شاهزاده چارلز و همسرش کامیلا، دوشس کورنوال، شاهدخت‌ها و سر تیمومتی لارنس، شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی، کنتس وسکس و همچنین فرزندانشان لیدی لوئیز و جیمز وایکانت سورن، شاهدخت بئاتریس و همسرش ادواردو ماپلی موزی، شاهدخت یوژنی و همسرش جک بروکسبانک، پیتر فیلیپس و دخترانش، زارا و مایک تیندال، دوک و دوشس گلاستر، دوک کنت، شاهزاده مایکل و شاهدخت مایکل کنت، سارا چاتو و خانواده‌اش اشاره کرد.

گفتنی‌ است با وجود این‌ که شاهزاده هری و مگان مارکل در جشن‌های روزهای گذشته جوبیلی پلاتینیوم حضور هرچند کم‌رنگی داشتند، در جشن و کنسرت‌های چهارم ژوئن دیده نشدند.

 

بیشتر از زندگی