شهادت یک زن دیگر علیه بیل کازبی: من را در ۱۴ سالگی به زور بوسید

بیل کازبی نخستین چهره شناخته‌شده‌ای بود که پس از راه افتادن جنبش «می‌ تو» متحمل زندان شد

بیل کازبی، بازیگر ۸۳ ساله آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به اتهام تعرض جنسی در سال ۲۰۰۴ به آندره‌آ کوستاند، بسکتبالیست سابق، به ۱۰ سال زندان محکوم شد - AFP

در ادامه ماجراهای رسوایی جنسی بیل کازبی، کمدین مشهور آمریکایی، زن دیگری نیز علیه او شهادت داد و گفت که در  ۱۴ سالگی او را به زور بوسیده است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، این زن روز جمعه در ادای شهادتش گفت: «در سال ۱۹۷۵ وقتی ۱۴ ساله بودم بیل کازبی من را به اتاقش برد و طوری محکم گرفت که نتوانم دستانم را حرکت دهم و مرا بوسید. مدام تلاش می‌کردم که فرار کنم اما موفق نشدم. این ماجرا برای من خیلی تکان‌دهنده بود.»

این زن که اکنون ۶۱ ساله است، برای اولین بار ماجرای این تعرض را در دادگاه مطرح کرد. این دادگاه در مورد شکایت جودی هوث برگزار می‌شود که مدعی است کازبی در همان سال ۱۹۷۵ در عمارت پلی بوی به او تجاوز جنسی کرده است. 

این زن شهادت داد که او، مادرش و دیگر اعضای خانواده و دوستانش در صحنه فیلم «بیا دوباره این کار را انجام دهیم» در لس‌آنجلس با بازی کازبی و سیدنی پواتیه حضور داشتند و کازبی او را به تنهایی به داخل اتاق خود دعوت کرده تا به او کمک کند پاپیونش را صاف کند اما به او حمله کرده و شروع به بوسیدن کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زن گفت که از این حادثه صحبتی نکرده تا این که سال‌ها بعد آن را فقط برای همسر و دخترش تعریف کرده است اما بعد از شنیدن تکذیب کازبی در ماجراهای تعرض جنسی او، مصمم شده علیه او شهادت بدهد. این زن یکی از طرفین دعوا نیست، اما اجازه یافته است به همراه زن دیگری در مورد تجربیات خود در مورد پرونده جودی هوث شهادت دهد. 

زن دیگر که مارجی شاپیرو نام  دارد نیز شهادت داد که در نوامبر ۱۹۷۵ زمانی که ۱۹ ساله بود، کازبی در عمارت پلی بوی به او قرص داد و او بعد از بیهوشی متوجه شد که مورد تجاوز قرار گرفته است. 

جودی هوث با کازبی در مجموعه دیگری از همان فیلم ملاقات کرد و ادعا می کند که کازبی ۵۰ سال پیش زمانی که او نوجوان بود، در عمارت پلی بوی در لس‌آنجلس به او تجاوز کرد. با این حال کازبی مانند موارد پیشین، تجاوز جنسی به هوث را نیز رد کرده است و وکیل او می‌گوید که این پرونده به منظور تلاش برای گرفتن پول مطرح شده است. 

بیل کازبی، بازیگر ۸۳ ساله آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به اتهام تعرض جنسی در سال ۲۰۰۴ به آندره‌آ کوستاند، بسکتبالیست سابق، به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او بیش از دو سال در زندانی نزدیک فیلادلفیا به سر برد اما سال گذشته قضات دادگاه عالی پنسیلوانیا حکم زندان او را با این دلیل که «فرآیند دادرسی نقض شده است» لغو کردند.

محکومیت بیل کازبی به عنوان یک پیروزی در مبارزه با خشونت جنسی علیه زنان و به عنوان اولین تجربه برای جنبش «می تو» ارزیابی می‌شد بنابراین لغو حکم زندان این بازیگر باعث خشم تعدادی از افرادی شد که کازبی را متهم می‌کردند. 

اگرچه پیش از پرونده کنونی جودی هوث، تنها پرونده آندره‌آ کوستاند در دادگاه بررسی شده است اما ده‌ها زن دیگر این کمدین آمریکایی را به آزار جنسی متهم کرده‌اند. 

کازبی با تاکید بر بی‌گناهی خود، همواره اتهام‌ها را انکار کرده ‌است. او در نوامبر ۲۰۱۴ در پاسخ به سوالی درباره تجاوز گفت: «من درباره‌ این موضوع حرف نمی‌زنم.»

با این حال پس از موج اتهام‌ها علیه این بازیگر، برنامه‌های مختلف قراردادشان را با این کمدین متوقف کردند و بسیاری از عنوان‌ها و افتخاراتی را که به او داده بودند پس گرفتند.

بیشتر از جهان