مراسم شکرگزاری بدون حضور ملکه

ملکه امروز در قلعه ویندزور استراحت می‌کند

مراسم شکرگزاری در کلیسای جامع سنت پل بدون حضور ملکه، برگزار شد. بیش از ۴۰۰ نفر از چهارگوشه بریتانیا به منظور قدردانی از مشارکتشان به‌خصوص در طول همه‌گیری کووید-۱۹ در سطح ملی، به این رویداد دعوت شدند.

ساعت ۱۰:۵۰ صبح، پل بزرگ، بزرگ‌ترین ناقوس کلیسا در بریتانیا، به مدت پنج دقیقه نواخته شد و پس‌ از آن، تا ساعت ۱۱:۲۵، صدای ناقوس‌ها همچنان شنیده می‌شد.

با تکمیل مهمان‌های این رویداد تاریخی، مراسم شکرگزاری ملی در کلیسای جامع سنت پل آغاز شد تا از هفت دهه سلطنت ملکه الیزابت دوم قدردانی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این مراسم که عبارت بود از خواندن کتاب مقدس، دعاها و سرودهایی برای قدردانی و سپاسگزاری از سلطنت، ایمان و طول عمر ملکه، جمعیت بسیار زیادی که از راه‌های دور و نزدیک آمده بودند و بیرون کلیسای سنت پل حضور داشتند، نیز همراهی کردند.

از حاضران در کلیسا می‌توان به ترزا می و همسرش، دیوید کمرون و همسرش، تونی بلر و همسرش و دیگر چهره‌های سیاسی سابق بریتانیا اشاره کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و همسرش نیز در این مراسم حضور داشتند و جانسون نطقی را قرائت کرد.

اعضای ارشد خانواده سلطنتی از جمله شاهدخت آن و شاهزاده ادوارد نیز در این مراسم حاضر بودند.

شاهدخت بئاتریس و شاهدخت اوژنی و همسرانشان نیز کمی قبل از شاهزاده هری و مگان به کلیسا وارد شدند.


شاهزاده هری و مگان که پس از دو سال اولین بار بود مشترکا در یک رویداد سلطنتی حضور داشتند، هنگام ورود به سنت پل با تشویق جمعیت مواجه شدند.

در طول ورود مدعوین به کلیسای جامع سنت پل، دو تن از اعضای گارد که روی پله‌ها ایستاده بودند، به دلیل گرمای هوا، از حال رفتند و هم‌قطارانشان جایگزین آن‌ها شدند.

اسقف لندن و اسقف اعظم یورک از دوک و دوشس کمبریج نیز هنگام ورود استقبال کردند.

ملکه ۹۶ ساله به دلیل مشکلات حرکتی از شرکت در این مراسم بزرگ کناره‌گیری کرد و شاهزاده چارلز در مراسم به عنوان نماینده مادرش حضور داشت.

پس از پایان مراسم شکرگزاری، سرود ملی نواخته شد و اعضای خانواده سلطنتی یکی پس از دیگری، بعد از شاهزاده چارلز و کامیلا، از کلیسا خارج شدند و مردمی که بیرون کلیسا جمع شده بودند، با تشویقی پرشور از آن‌ها استقبال کردند.

با پایان مراسم شکرگزاری، رویداد بعدی پذیرایی در گیلدهال لندن است که شهردار لندن آن را برگزار می‌کند.

شاهدخت آن به همراه همسرش، نایب دریاسالار سر تیم لارنس، به ادینبرو می‌روند. ملکه هم قرار است امروز در قلعه ویندزور استراحت کند.

بیشتر از زندگی