ملکه بریتانیا در مراسم شکرگذاری شرکت نخواهد کرد

این تصمیم با «اکراه» و پس از در نظر گرفتن «سفر و فعالیت مورد نیاز» گرفته شد

ملکه ۹۶ ساله دو بار در بالکن کاخ باکینگهام در کنار سایر اعضای خانواده سلطنتی حاضر شد-DANIEL LEAL / AFP

ملکه بریتانیا که هفتادمین سالگرد به تخت نشستنش در بریتانیا جشن گرفته‌شده است پس‌ازاینکه هنگام تماشای رژه روز پنجشنبه دوم ژوئن در کاخ باکینگهام احساس ناراحتی کرد، تصمیم گرفت در مراسم روز جمعه در کلیسای جامع سنت پل شرکت نکند. این مراسم شکر گذاری، هفت دهه سلطنت ملکه را گرامی خواهد داشت.

کاخ باکینگهام با اعلام این موضوع گفت این تصمیم با «اکراه» و پس از در نظر گرفتن «سفر و فعالیت مورد نیاز» گرفته شده است.

روز گذشته جشن‌های چهار روزه هفتاد سالگی سلطنت ملکه آغاز شد و ملکه در مراسم رژه و روشن کردن چراغ در روز پنجشنبه شرکت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه ۹۶ ساله دو بار در بالکن کاخ باکینگهام در کنار سایر اعضای خانواده سلطنتی حاضر شد. آن‌ها رژه نظامی را تماشا کردند و برای هزاران نفر از دوستدارانشان که در مقابل کاخ جمع شده بودند دست تکان دادند.

ساعاتی پس‌ازاین مراسم، کاخ تایید کرد که ملکه در مراسم شکر گذاری روز جمعه شرکت نخواهد کرد، اما «مایل است از همه‌کسانی که امروز را به این مناسبت به‌یادماندنی تبدیل کردند تشکر کند.»

اعضای ارشد خانواده سلطنتی از جمله شاهزاده ولز، دوشس کورنوال و دوک و دوشس کمبریج همگی در این مراسم شرکت خواهند کرد و شاهزاده چارلز رسماً نماینده ملکه خواهد بود.

دوک و دوشس ساسکس نیز به دیگر اعضای خانواده سلطنتی ملحق خواهند شد. این اولین مراسم سلطنتی شاهزاده هری و مگان از زمان ترک بریتانیا در دو سال پیش خواهد بود.

به خانواده سلطنتی بیش از ۴۰۰ نفر از جمله کارکنان سرویس سلامت بریتانیا و مشاغل کلیدی، کارمندان و نمایندگان خیریه‌ها و نیروهای مسلح ملحق خواهند شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر متن دینی از کتاب عهد جدید را قرائت خواهد کرد و بزرگ‌ترین ناقوس کلیسا در بریتانیا، با ۱۶ تن وزن، پس از مراسم به مدت چهار ساعت به صورت مداوم به صدا در می‌آید.

سایر شرکت‌کنندگان سیاسی شامل رهبر حزب کارگر، اعضای کابینه، نخست وزیران سابق و رهبران دولت‌های اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی خواهند بود.

بیشتر از زندگی