افزایش موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان در آلمان

رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان گفت که نسبت به گذشته، افراد بیشتری آزار جنسی را گزارش می‌دهند

موارد مشخص سوءاستفاده جنسی از کودکان در سال گذشته، با ۶.۳ درصد افزایش به ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد رسید - Pexels

یک مقام ارشد پلیس محلی [آلمان] گفت که طی سال گذشته، تصاویر و ویدیوهای خشونت جنسی علیه کودکان در آلمان به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

بر اساس تحلیل ویژه پلیس از آمار جنایی، مقام‌ها در سال گذشته، بیش از ۳۹ هزار مورد را ثبت کرده‌اند که نشان‌دهنده افزایش بیش از ۱۰۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

هولگر مونچ، رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان، گفت که نسبت به گذشته، افراد بیشتری تصاویر سوءاستفاده را گزارش می‌دهند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که این داده‌ها عبارتند از: توزیع، در اختیارگیری، تملک و تولید تصاویر خشونت جنسی علیه کودکان و نوجوانان.

بر اساس این گزارش، موارد مشخص سوءاستفاده جنسی از کودکان در سال گذشته، با ۶.۳ درصد افزایش به ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد رسید؛ اما این ارقام سالانه فقط مواردی را شامل می‌شود که پلیس از آن‌ها آگاهی دارد.

مقام‌ها تخمین می‌زنند که یک تا دو دانش‌آموز از هر کلاس درس در آلمان تحت تاثیر خشونت جنسی قرار ‌می‌گیرند.

مونچ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما از اینکه اعمال خشونت‌آمیز جدی علیه کودکان و جوانان به عنوان ضعیف‌ترین اعضای جامعه، باید به کل ممنوع شود، تحت پیگرد قرار گیرد و پایان یابد، بسیار استقبال می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ضمن، کرستین کلاوز، کمیسر مستقل آلمان در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان، گفت که اروپا به «پایگاهی برای اشاعه تصاویر سوءاستفاده» تبدیل شده است.

او گفت: «ما به همکاری بیشتر اروپا و به‌خصوص به سرمایه‌گذاری بیشتر در منابع انسانی و فناوری برای مسئولان بازرسی نیاز داریم.»

«هر موفقیتی در زمینه تحقیقات مهم است؛ زیرا فرصتی ارائه می‌دهد تا سوءاستفاده حاد از کودکان را متوقف کند و جلو اقدام‌های بیشتر را بگیرد.»

این [گزارش] زمانی اعلام شد که پلیس و دادستان کلن درباره یک مورد مشکوک سوءاستفاده جنسی از کودکان، به‌روزرسانی‌هایی ارائه دادند.

فالک اشنابل، رئیس پلیس کلن، به خبرنگاران گفت، که یک مرد ۴۴ ساله آلمانی از ورملسکرچن، نزدیک کلن، به ظن چندین مورد سوءاستفاده شدید از کودکان دستگیر شد.

او همچنین به داشتن تعداد زیادی تصویر و ویدیوهایی مربوط به سوءاستفاده از کودکان مظنون است.

اشنابل گفت: «من واقعا شوکه شده‌ام و مبهوتم. تاکنون با چنین سطحی از وحشی‌گری غیرانسانی و بی‌تفاوتی بی‌رحمانه در برابر کودکان خردسال دردمندی که گریه می‌کردند و آشکارا وحشت‌زده بودند، روبه‌رو نشده بودم.»

این مظنون که به دلیل قوانین سخت حریم خصوصی آلمان، نامش در فضای عمومی منتشر نشده، متاهل است و گویا به عنوان پرستار بچه کار می‌کرده است.

او از کودکان یک ماهه گرفته تا نوجوانان ۱۴ ساله سوءاستفاده کرده است. او در ماه دسامبر دستگیر شد.

پلیس گفت که تعداد مواردی که در کامپیوترش پیدا شد و مربوط به سال ۱۹۹۳ به بعد است، آن قدر زیاد است که بازرسان فقط توانسته‌اند ۱۰ درصد داده‌ها را بررسی کنند.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان