شیری با موهای چتری، ستاره جدید در چین

بعضی‌ها می‌گویند این مدل مو باعث شده است که به «سلطان جنگل» بی‌احترامی شود و جلال و جبروت خود را از دست بدهد

سخنگوی باغ‌وحش مدعی شود که موهای این شیر، طبیعی به این شکل رشد کرده است و کار کارمندان باغ‌وحش نبوده است-Guangzhou Zoo on Weibo

رسانه‌های اجتماعی در چین ستاره جدیدی پیدا کرده‌اند: شیر نری در یکی از باغ‌وحش‌های این کشور که به دلیل مدل موی چتری خود مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری می‌پرسند که کدام کارمند باغ‌وحش این مدل مو را برای این شیر انتخاب کرده و آن ‌را با شخصیت‌های متعدد مقایسه می‌کنند؛ از «جو اگزاتیک»، شخصیت اصلی مستند «شاه ببرها» که دو سال پیش از شبکه «نتفلیکس»‌ پخش شد، تا «هاوارد ولوویتز»، جوان دانشمند سریال «بیگ بنگ». البته برخی‌ها هم به گروه «بیتلز» دهه ۱۹۶۰ اشاره کرده‌اند. 

به نظر می‌رسد که اولین تصویرهای این شیر که اینک مشهور شده است، روز شنبه، ۲۸ مه، در رسانه اجتماعی موسوم به «کتاب سرخ کوچک» (ژیائوهونگشو) پخش شده باشد. یکی از بازدیدکنندگان باغ‌وحش گوآنگژو این عکس‌ها را گرفته بود. کار به سرعت به رسانه‌های اجتماعی اصلی در چین همچون «ویبو» رسید و سپس به رسانه‌های مختلف در سراسر جهان. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته نظرهای مختلفی هم در این مورد در جریان است. بعضی‌ها می‌گویند این مدل مو باعث شده است که به «سلطان جنگل» بی‌احترامی شود و جلال و جبروت خود را از دست بدهد. برخی دیگر می‌گویند چطور کارمند باغ‌وحش وقت پیدا کرده چنین کاری انجام دهد. این باعث شد که سخنگوی باغ‌وحش مدعی شود که موهای این شیر، طبیعی به این شکل رشد کرده است و کار کارمندان باغ‌وحش نبوده است. به گفته این خانم سخنگو، این شیر مثل گربه‌ها پنجه‌هایش را لیس می‌زده و سپس به موهایش دست می‌کشیده و با توجه به رطوبت هوا در جنوب چین، دست آخر به این مدل موی چتری رسیده است.

اما برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی گفتند که چند هفته پیش که به باغ وحش گوآنگژو رفته بودند، این شیر چهره متفاوتی داشت. خیلی‌های دیگر هم گفتند که حرف‌های سخنگو را باور نمی‌کنند. بعضی‌ها این پرسش را مطرح کردند که این شیر چطور اینقدر آرام بوده که اجازه دهد با موهایش چنین کنند؟

چین سابقه‌ای طولانی در راه‌اندازی باغ وحش دارد. «امپراتور ون وانگ» در سال ۱۰۶۰ قبل از میلاد، «باغ هوش» را به راه انداخت که در آن گوزن، پرنده، و ماهی‌های بسیاری وجود داشت و آن ‌را یکی از نخستین باغ‌وحش‌های جهان می‌دانند.

بیشتر از جهان