بلومبرگ: رهبر جدید داعش در استانبول دستگیر شد

رسانه‌های داخلی ترکیه، هویت فرد دستگیر شده را «ابوالحسن القرشی» معرفی کردند

خبر بازداشت رهبر جدید گروه «داعش» در حالی منتشر می‌شود که آنکارا در پی شروع یک عملیات نظامی دیگر در داخل مرزهای سوریه است- BULENT KILIC / AFP

مقام‌های بلندپایه اطلاعاتی ترکیه اعلام کردند رهبر جدید گروه «داعش» در حمله نیروهای امنیتی این کشور در استانبول بازداشت شد.

خبرگزاری بلومبرگ روز پنج‌شنبه پنجم خرداد‌ماه به نقل از پلیس ضد تروریسم و مقام‌های ارشد امنیتی ترکیه نوشت مردی را بازداشت کرده‌اند که معتقدند از هنگام کشته شدن رئیس قبلی «داعش»، رهبری این گروه را برعهده داشته است.

رهبر پیشین گروه «داعش»، فوریه ماه گذشته در حمله نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شد.

رسانه‌های داخلی ترکیه، هویت فرد دستگیر شده را «ابوالحسن القرشی» معرفی کردند. در گزارش‌های هم که پیشتر از هویت رهبر جدید «داعش» منتشر شده بود؛ نام مشابه‌ای به کار رفته بود.

 بعد از حمله نیروهای عملیات ویژه آمریکا در استان ادلب سوریه،  فوریه ۲۰۲۲ - AFP

بلومبرگ به نقل از مقام‌های ارشد امنیتی ترکیه نوشت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از دستگیری فرد مزبور با خبر است.

برخی از رسانه‌های ترکیه اعلام کردند انتظار می‌رود رئيس جمهوری این کشور، ظرف روزهای آینده، درباره دستگیری رهبری جدید داعش در استانبول صحبت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری «اودا تی‌وی» روز پنج‌شنبه در گزارشی اعلام کرد فرد دستگیر شده پس از یک دوره طولانی نظارت امنیتی خانه‌اش، بدون شلیک و درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی، بازداشت شد.

در سال‌های اخیر، نیروهای امنیتی ترکیه با شبه‌نظامیان مرتبط با داعش در برخی از مناطق مرزی با سوریه درگیر شده‌اند.

خبر بازداشت رهبر جدید گروه «داعش» در استانبول در حالی منتشر می‌شود که دولت ترکیه در حال نشان داد عزم خود برای شروع یک عملیات نظامی تازه در داخل مرزهای سوریه، علیه نیروهای کرد شمال سوریه، است.

نیروهای کرد دموکرات شمال سوریه «متحد» آمریکا در منطقه به‌حساب می‌‌‌آیند و نقش تعیین کننده‌ای در شکست «داعش» در سوریه داشتند؛ اما دولت ترکیه آنها را در فهرست گروهای «تروریستی» خود قرار داده است.

بیشتر از جهان