جک دورسی می‌گوید دیگر هرگز مدیرعامل توییتر نمی‌شود

وقتی شخصی پرسید چه کسی مدیرعامل این شرکت خواهد شد، دورسی افزود: «در نهایت، هیچ‌کس.»

دورسی در سال ۲۰۰۶، همراه با نوا گلس، بیز استون و ایوان ویلیامز، توییتر را تاسیس کرد‌ـ PRAKASH SINGH / AFP

جک دورسی می‌گوید حتی بعد از اینکه ایلان ماسک معامله ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر را تکمیل کرد، دیگر هرگز مدیرعامل این رسانه اجتماعی نخواهد شد.

این کارآفرین روز چهارشنبه در توییتر، در واکنش به فردی که پیش‌بینی کرده بود ممکن است ماسک او را به بازگشت وسوسه کند، گفت: «ابدا؛ من هرگز دوباره مدیرعامل نخواهم شد.»

بعد از آنکه هیئت‌مدیره در ماه گذشته پیشنهاد نقدی ۵۴ دلار و ۲۰ سنتی رئیس تسلا برای خرید هر سهم را پذیرفت، او قرار است اواخر امسال، مالکیت این شرکت مستقر در سان‌فرانسیسکو را در اختیار بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی شخصی پرسید چه کسی مدیرعامل این شرکت خواهد شد، دورسی افزود: «در نهایت، هیچ‌کس.»

دورسی در سال ۲۰۰۶، همراه با نوا گلس، بیز استون و ایوان ویلیامز، توییتر را تاسیس کرد. او تا سال ۲۰۰۸، مدیرعامل این شرکت بود و پس از آن، مجبور به کناره‌گیری شد.

او در سال ۲۰۱۵ دوباره در این سمت بالا قرار گرفت اما سال گذشته، جای خود را به پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری شرکت، داد. دورسی همچنان ۲.۴ درصد سهام توییتر را در اختیار دارد که اگر معامله ماسک پیش برود، حدود ۹۷۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

اما او در توییتر نوشت که قصد بازگشت ندارد و گفت: «وقت آن است که دوباره تاس بریزیم.»

ابدا؛ هرگز دوباره مدیرعامل نخواهم شد.

‌ــ جک (jack@) ۱۱ مه ۲۰۲۲

ماسک تاکید می‌کند که به دلیل پاسداری از آزادی بیان توییتر را می‌خرد و پیش‌تر در همین هفته گفت این شرکت اشتباه کرد که در پی حمله به ساختمان کنگره آمریکا، از حضور دونالد ترامپ در توییتر جلوگیری کرد و او آن را لغو خواهد کرد.

مقام‌های سابق [توییتر] در مصاحبه با نیویورک تایمز گفتند که این خرید باید به تایید سهامداران توییتر نیز برسد و احتمالا به دلیل رقم آن، نهادهای فدرال تنظیم‌کننده مقررات ضدانحصار هم باید نگاهی به آن بیندازند؛ اما بعید است شکایت کنند و جلو آن را بگیرند.

توییتر و ماسک باید قرارداد معامله را برای بررسی به وزارت دادگستری و کمیسیون فدرال تجارت تحویل بدهند، اما دولت معمولا فقط وقتی دخالت می‌کند که شرکتی یک شرکت رقیب را خریده باشد، که در این مورد صدق نمی‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان