منصور رسولی، عملیات موساد در خاک ایران را تایید اما اعترافاتش را تکذیب کرد

منصور رسولی مدعی شد که مورد ربایش زورگیرها قرار گرفته و حرف‌ها به او دیکته شده است

منصور رسولی هاشم‌آباد، با انتشار ویدیویی درستی فایل صوتی منتشر شده در کانال ۱۳ اسرائیل را تایید و اعلام کرد که «مورد ربایش یکی از تیم‌های زورگیر» قرار گرفته است.

او در این ویدیو که روز شنبه ۱۷ اردیبهشت، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد‌، با تکذیب حرف‌هایش در آن فایل صوتی مدعی شد که به چشم‌هایش گاز اشک‌آور زدند و سپس بعد از بستن دست‌ها و پاهایش، گونی روی سرش کشیدند و او را به مکان نامعلومی بردند.

او سپس گفت: «من را به کشتن افراد خانواده‌ام و خودم تهدید کردند و من را مورد اذیت و آزار زیادی قرار دادند. به من گفتند که حرف‌هایی که به شما می‌زنیم را شما باید بگویی.» او همچنین اعلام کرد که این افراد تلفن همراهش را با زور از او گرفتند و ممکن است بعدا تصاویری را پخش کنند.

تلویزیون ایران اینترنشنال روز شنبه ۱۰ اردیبهشت در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع سیاسی از بازداشت یک نیروی سپاه قدس در یک کشور اروپایی خبر داد. شب همان روز کانال ۱۳ اسرائیل با انتشار یک فایل صوتی مدعی شد موساد یک قاچاقچی مواد مخدر در ایران را دستگیر و مورد بازجویی قرار داده است. این فرد اعتراف کرد که با دستور نیروهای ویژه سپاه پاسداران به افرادی سوءقصد کرده است؛ ازجمله اهداف او یک دیپلمات اسرائیلی مقیم ترکیه، یک فرمانده ارشد آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه بودند. به گفته این رسانه «موساد او را در ایران بازجویی کرد و درنهایت تصمیم گرفت که او را آزاد کند».

به گفته موساد، منصور رسولی قاچاقچی مواد مخدر بوده است.

پیش از این هم وب‌سایت خبری نورنیوز، وابسته به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، با تکذیب این خبر نوشت: «دروغ‌پردازی مذکور که آبروی نداشته‌ بی‌بی‌سی فارسی را نیز به حراج گذاشت، تلاشی ناشیانه و غیر مستند برای ایجاد انحراف در اذهان عمومی و کاهش فشارهای داخلی علیه دولت مجعول صهیونیستی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نورنیوز با حمله به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این رسانه «به نقل از منابع صهیونیستی مدعی بازداشت یک عضو نیروی قدس سپاه و بازجویی او توسط عوامل موساد در داخل خاک ایران شد!»

اسماعیل کوثری، جانشین پیشین فرمانده قرارگاه ثارالله نیز با تکذیب بازجویی و اعتراف‌گیری موساد از عضو سپاه قدس در خاک ایران گفت: «ادعای طرح شده در این خبر به اندازه‌ای کذب است که حتی نیازی به بررسی ندارد، چرا که مشخصا چنین چیزی ممکن نیست. با این خبرسازی‌ها به دنبال انتقام از رسوایی‌شان در اربیل هستند.»

پس از انتشار خبر مربوط به بازجویی منصور رسولی در ایران در کانال ۱۳ اسرائیل برخی رسانه‌های فارسی‌زبان به اشتباه او را عضو نیروی قدس سپاه پاسداران دانستند. این در صورتی است که منبع اصلی این خبر مدعی شده که منصور رسولی یکی از قاچاقچیان مواد مخدر بود که قصد داشت در این ترورها با ‌عنوان بازوی اجرایی عملیات نقش‌آفرینی کند.

پیش از این نیز جمهوری اسلامی بارها با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر اقدام به ترور یا ربودن مخالفان خود کرده است. ناجی زیندشتی، یکی از معروف‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در این زمینه است. او با گروهش به ترور سعید کریمیان، مدیر شبکه جم در منطقه سری‌یر استانبول، ترور مسعود مولوی، ادمین کانال تلگرامی افشاگر جعبه سیاه و همچنین ربودن حبیب اسیود، عضو سابق گروه جنبش نضال، از ترکیه دست زد.

پس از منهدم ‌شدن گروه زیندشتی در ترکیه، با بازداشت افراد این تیم ترور و فرار ناجی زیندشتی به خاک ایران؛ این دومین باری است که خبری مبنی بر ناموفق بودن یک عملیات تروریستی در ترکیه منتشر می‌شود. پیش‌ازاین در ۲۴ سپتامبر سال گذشته سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه اعلام کرد که در عملیاتی مشترک در استان وان، هشت نفر ازجمله دو جاسوس ایرانی که قصد ربودن و بازگرداندن اجباری یک مقام نظامی پیشین ایران با نام مخفف «م.ا» را داشته‌‌اند، دستگیر کرده است. گروهی که قصد جایگزینی باند مواد مخدر زیندشتی در ترکیه را داشتند، به قاچاق و خریدوفروش اسلحه مشغول بودند.