بایدن پایین بودن نرخ محبوبیت خود را تایید کرد

بایدن خطالب به خبرنگاران گفت: «خشنودم که امشب نزد تنها گروهی از آمریکایی‌ها حضور دارم که نرخ محبوبیت آنان کمتر از من است»

آقای بایدن که در هتل هیلتون واشنگتن و با حضور حدود ۲۰۰۰ روزنامه‌نگار و چهره مشهور صحبت می‌کرد- REUTERS/Al Drago

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، شنبه شب در شام سالیانه خبرنگاران کاخ سفید که برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ تاکنون برگزار می‌شد، سخنرانی کرد. او مطابق رسم معمول به شوخی با خود و سایر سیاستمداران پرداخت. بایدن راجع به نرخ پایین محبوبیت خودش شوخی کرد و به یکی از هدف‌های مورد علاقه دموکرات‌ها، یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق، نیز حمله کرد.

آقای بایدن که در هتل هیلتون واشنگتن و با حضور حدود دو هزار روزنامه‌نگار و چهره مشهور صحبت می‌کرد، گفت: «تشکر ویژه از ۴۲ درصد شما که واقعا تشویق کردید. خشنودم که امشب نزد تنها گروهی از آمریکایی‌ها حضور دارم که نرخ محبوبیت آنان کمتر از من است.»

بایدن همچنین با شعار «بزن بریم برندون» (let’s go Brandon) شوخی کرد؛ شعاری که دم گرفتن آن از وقتی شروع شد که خبرنگاری، دشنام رکیک برخی تماشاگران در یک مسابقه ورزشی علیه بایدن را «بزن بریم برندون» شنید و آن‌ را در تلویزیون، چنین تکرار کرد.

بایدن گفت که جمهوری‌خواهان «ظاهرا از کسی به نام برندون پشتیبانی می‌کنند»، و افزود که «او سال خیلی خوبی داشته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌ جمهوری ۷۹ ساله آمریکا، پیرترین فرمانده کل قوا در تاریخ این کشور است. او در مورد سن خود نیز شوخی کرد. او یادآوری کرد که رسم شام رئیس‌‌جمهوری با خبرنگاران کاخ سفید از سال ۱۹۲۴ و زمان کالوین کولیج، رئیس‌‌جمهوری وقت، آغاز شده است و به شوخی افزود:‌ «آن موقع من تازه به (عضویت در) مجلس سنای آمریکا انتخاب شده بودم و یادم است به کالوین می‌گفتم، برو سر صحنه و از صمیم قلب صحبت کن.»

بایدن به ترامپ نیز حمله کرد. او یادآوری کرد که اولین بار در شش سال گذشته است که رئیس‌‌جمهوری آمریکا در این شام حضور می‌یابد. آقای ترامپ که بنا به سنت تاریخی خود رابطه خوبی با رسانه‌ها نداشت، در چهار سال زمامداری‌اش در آن مراسم حضور نیافت، و در دو سال گذشته نیز برگزاری این مراسم به دلیل محدودیت‌های مرتبط با کرونا لغو شده بود. بایدن گفت: «قابل درک است. ما یک طاعون وحشتناک داشتیم و بعد هم دو سال کرونا.»

این گفته بایدن باعث شد برخی خبرنگاران حاضر واکنش منفی نشان دهند. 

او در آخر بر اهمیت آزادی بیان در آمریکا تاکید کرد و آن ‌را «مشخصه منحصر به‌فرد آمریکا» دانست. بایدن سپس «ترور نوآ»، کمدین، را معرفی کرد تا مراسم را ادامه دهد. آقای نوآ یادآوری کرد که برخلاف روسیه، او می‌تواند مقابل چشم رئیس‌‌جمهوری از او انتقاد کند و با او شوخی کند و راهی زندان نشود. او سپس به شماری از روزنامه‌نگاران روسیه که به دلیل حقیقت‌گویی زندانی شده‌اند، اشاره کرد. 

بیشتر از جهان